خبر فوری برای متقاضیان سهام عدالت؛ سامانه فردا بسته می شود!

رکنا سیاسی: در مرحله اول ساماندهی سهام عدالت مشمولان این سهام می‌توانستند از طریق سامانه سهام عدالت به حساب خود دسترسی داشته باشند. در آن صورت‌حساب‌ها مشخص می‌کند که در ۱۰ سال گذشته چه مقدار سود توسط سازمان خصوصی‌سازی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول و به حساب خزانه واریز شده است که این عدد برای تمام مشمولین مقدار ثابت ۵۳۲ هزار تومان بود.
در این صورت‌حساب ردیفی وجود دارد تحت عنوان سودهای دریافتی از سنوات قبل، در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸ بعضی‌ها ۴۰ هزار تومان و بعضی‌ها معادل ۸۰ هزار تومان و تعدادی ۱۲۰ هزار تومان بابت سهام عدالت سود گرفته‌اند که این رقم‌ها برای این افراد از مبلغ ۵۳۲ هزار تومان کسر می شود.
ردیف دیگری در این صورت‌حساب تحت عنوان تخفیف‌های ویژه وجود دارد. مطابق قانون Law دو دهک پایین درآمدی جامعه شامل ۵۰ درصد تخفیف داده می‌شود که آن دو دهک شامل سه گروه هستند. گروه اول مدجویان کمیته امام خمینی (ره)، گروه دوم افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و گروه سوم روستاییان فاقد شغل هستند.
در پایان این صورت‌حساب نیز مشخص می‌شود که تا سقف یک میلیون تومان چقدر اقساط برای مشمول مورد نظر باقی مانده است، البته آن دو دهک پایینی که دارای ۵۰ درصد تخفیف هستند لازم نیست هیچ مبلغی را پرداخت کنند.
نکته مهم اینکه مشاور سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با ایسنا گفته که امروز آخرین فرصت مشمولان سهام عدالت برای واریز باقی مانده اقساط شان است، چرا که از ۱۲ شب سامانه بسته می‌شود و مشمولان امکان پرداخت و افزایش صورت حساب خود را نخواهند داشت.
بنا به آنچه سازمان خصوصی سازی اعلام کرده در هفته ای که در پیش رو داریم اولین مرحله واریز سود سهام عدالت (سود سال مالی منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۶) انجام خواهد شد.
دیگر نکته قابل توجه اینکه جعفر سبحانی اعلام کرد از فردا صبح سامانه سهام عدالت به مدت ۱۰ روز به خاطر به روز رسانی از دسترس خارج می‌شود، بعد از این ۱۰ روز مشمولان میتوانند صورت حساب خود را ببینند و شماره شبای خود را وارد کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 308729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟