اجرای صحیح سامانه صیاد اعتماد را به چک برمی گرداند

رکنا اقتصادی: از خانه ملت، رحیم زارع درباره سامانه صدور یکپارچه دسته ‌چک گفت: چک برخلاف ماهیت اصلی صدور آن به ابزاری برای انجام معاملات تجاری تبدیل شده که این موضوع صحیح نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چک ارزش و اعتبار خود را از دست داده، ادامه داد: باید پذیرفت تعدد و تنوع برگه های چک ضرورتی ندارد و اینکه سامانه صدور یکپارچه دسته‌ چک تعریف شده نکته مثبتی محسوب می شود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود: روند روز افزون چک برگشتی علاوه بر غفلت سیستم بانکی ناشی از رکود اقتصادی در سال های گذشته و همچنین تجربه تورم ها با نرخ بالا در کشور نیز بود.

زارع ادامه داد: ارائه کننده چک در معاملات تجاری باید تضمین لازم را برای پرداخت پول ارائه کند و بانک های صادرکننده دسته چک نیز باید برای پاس شدن چک ضمانت اجرایی را از صادر کننده چک اخذ کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اینکه براساس سامانه صدور یکپارچه دسته ‌چک، نقش شعب بانک ها در صدور دسته چک متوقف شده و از طریق سامانه بانک مرکزی، دسته چک صادر می‌شود نکته مثبتی است.

زارع با مثبت ارزیایی کردن متحدالشکل دسته چک در سامانه صیاد افزود: اطلاع از میزان اعتبار صادر کننده چک‌، یکی دیگر از مزایای سامانه صیاد است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: صدور چک‌های بلامحل باید متوقف شود که البته به سرانجام رسیدن سامانه صیاد می توان وضعیت صدور چک را ساماندهی کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟