صرفه‌جویی در زمان و هزینه با انتخاب بهترین محله

محل کار

یکی از عوامل مهم در انتخاب محله برای افراد شاغل، نزدیک‌بودن و دسترسی آسان آن به محل‌کار است. شاید شما جزو افرادی هستید که وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی داشته و به این موضوع اهمیت چندانی نمی‌دهند. قیمت بنزین همواره در حال افزایش است و شما هزینه‌های زیادی بابت رفت‌و‌آمد متحمل می‌شوید. می‌توانید با انتخاب محله‌ی مناسب هزینه‌های سوخت، تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه‌تان را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهید.

با انتخاب وسایل حمل‌و‌نقل عمومی دسترسی به اتوبوس و مترو را در محله جدید بررسی کنید. در‌هر‌صورت با تغییر محله مسیر دسترسی به محل‌کارتان تغییر می‌کند. ممکن است رسیدن به مقصد زمان بیشتری برده و مجبور باشید زودتر از خواب بیدار شوید. شاید هم برای رسیدن به محل‌کار از چند وسیله‌ی نقلیه استفاده کنید.

اگر خانه و محل کارتان نزدیک باشد، می‌توانید این مسیر را پیاده‌روی و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. البته شاید مجبور باشید در آب‌و‌هوای بارانی و برفی زمستان از تاکسی استفاده کنید.

نیازهای روزانه

همه‌ی شما هر روز برای رفع نیاز‌های روزانه از خانه‌تان خارج می‌شوید خرید می‌کنید و برمی‌گردید. توجه کنید روزانه به چه امکانات و خدماتی نیاز دارید. بهتر است محل زندگی‌تان را نزدیک به فضاهایی که غالبا به آن سر می‌زنید انتخاب کنید. این فضاها شامل فروشگاه مواد غذایی، داروخانه، بانک و خشک‌شویی است. اگر خانه‌تان استخر و باشگاه ورزشی ندارد نزدیک‌بودن آن‌ها را مدنظر قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که کیفیت و هزینه‌ی این خدمات معقول باشد. ممکن است فروشگاه‌های نزدیک محصولاتی باکیفیت و گران‌قیمت عرضه کنند. حواس‌تان باشد هزینه‌های حمل‌و‌نقل برای رفع نیازهای روزانه می‌تواند در درازمدت رقم قابل‌توجهی باشد.

خانواده و دوستان نزدیک

بهتر است نزدیک به محل زندگی دوستان و خانواده‌تان به‌دنبال خانه بگردید. شما با این کار هزینه‌های رفت‌و‌آمد خود را کاهش داده و در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید. تحقیقات نشان داده است که اغلب افراد مایل نیستند زمانی بیشتر از ۳۰ دقیقه برای رسیدن به خانه دوستان و نزدیکان خود صرف کنند. اگر زیاد اهل معاشرت با دوستان و اقوام‌تان هستید در محلی نزدیک به آن‌ها به‌دنبال خانه بگردید.

مدرسه

اگر فرزند محصل دارید به نزدیک‌بودن مدرسه توجه کنید. بهتر است خدمات آموزشی آن‌ها را بررسی کنید. شاید تصمیم بگیرید از مدارس غیرانتفاعی استفاده کنید. با انتخاب این مدارس، هزینه‌های تحصیل، ثبت نام و زمان رفت‌و‌آمد آن‎‌ها را در نظر بگیرید.

فضاهای فراغتی و سرگرمی

محله و سرگرمی‌های نزدیک به آن می‌تواند هر خانه‌ای را به خانه ایدئال تبدیل کند. با انتخاب محله‌ای نزدیک به سرگرمی‌های متنوع، هزینه‌هایتان را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهید. با انتخاب نامناسب محله، باید برای رسیدن به رستوران، مغازه‌های مختلف و یافتن مکان‌های مورد علاقه‌تان زمان زیادی صرف کنید. گاهی مجبورید هزینه‌های زیادی برای پارکینگ بپردازید. پس بهتر است جستجوی خانه را در محله‌ای ادامه دهید که به پارک و فضاهای فراغتی نزدیک است.

در مسیر جستجوی خانه باید به نکات زیادی توجه کنید. همه این نکات مستقیما به خانه و قرارداد ختم نمی‌شود. بهتر است زمان بیشتری را به بررسی محله اختصاص داده و هزینه‌های پنهان آن‌را در نظر بگیرید. هزینه‌ها را سبک‌سنگین و سرانجام بهترین محله را انتخاب کنید.

 

کدخبر: 308954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟