زندگی در ساختمان مسکونی- تجاری را می‌پسندید؟ این نکات را در نظر بگیرید

اگر قرار است در این نوع ساختمان‌ها زندگی کنید باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟ چگونه می‌توانید از به‌وجودآمدن درگیری‌های احتمالی با همسایگان تجاری خود جلوگیری کنید؟ بهتر است واحد‌هایی را انتخاب کنید که در طبقات بالایی دفاتر اداری، بانک‌ها و خرده‌فروشی‌هایی هستند که ساعات کاری منظمی داشته و آلودگی صوتی کمی دارند. به مدیریت زباله و مشکلات بالقوه‌ آن توجه کنید. در این مقاله، آلونک به بررسی نکاتی که باید در انتخاب این ساختمان‌ها مدنظر داشته باشید خواهد پرداخت.

ساعات کاری

ساعات کاری این کاربری‌ها را چک کنید. مطمئن شوید با برنامه زمانی خواب شما تداخل ندارد. حواس‌تان باشد که زندگی در آپارتمانی بالای یک رستوران پرسر و صدا یا مغازه‌ای که ساعت ۴ صبح شروع به کار می‌کند اصلا خوشایند نیست. شلوغی و سر و صدای ساختمان را در ساعات مختلف در نظر بگیرید. پنجره‌های دوجداره آن را چک کنید و از صاحب‌خانه بخواهید سقف‌ها را عایق‌بندی صوتی کند. به کاربری‌هایی که با ترافیک خودرو و ترافیک انسانی بسیار زیاد همراه‌اند توجه کنید. برخی کسب و کار‌ها سبب شلوغی بیش از اندازه خیابان می‌شوند.

مدیریت زباله

آیا رستوران یا سوپرمارکت طبقه پایین زباله‌ها‌یش را در جایی دورتر از ساختمان دپو می‌کند؟ بهتر است بدانید که این موضوع مستقیما روی مسائل بهداشتی تاثیر گذاشته و سبب افزایش جانوران موذی در محل زندگی شما می‌شود. در حالت ایدئال، این ساختمان‌ها باید اتاق زباله جداگانه داشته باشند. این زباله‌ها باید به صورت مکرر جمع‌آوری شود تا مشکلات احتمالی از بین برود.

بوی آزاردهنده

به بوهایی که از داکت‌های ساختمانی یا پنجره‌ها وارد خانه می‌شوند توجه کنید. برخی رستوران‌ها سیستم‌های تهویه یا سیستم کنترل بو ندارند. شاید بوی پخت نان و یا تفت دادن گوشت در ابتدا لذت‌بخش باشد. اما تصور کنید که این بوها قرار است همیشه به مشام‌تان برسد!

شارژ ساختمان

از مدیر ساختمان درباره شارژ و هزینه‌های تعمیر و نگهداری سوال کنید. هزینه‌های پرداختی واحد‌های تجاری و واحد‌های اداری را با هم مقایسه کنید. به جدا‌بودن کنتور آب، برق و گاز واحد‌های اداری و مسکونی توجه کنید. مطمئن شوید که بخش‌های تجاری سهم عادلانه‌ای از خدمات شهری مصرفی خود پرداخت می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟