فرمول مشخص برای بازپرداخت سپرده های مردمی در موسسات غیرمجاز

رکنا اقتصادی: علی لاریجانی که در جلسه علنی امروز مجلس و در واکنش به تذکر نادر قاضی Judge پور نماینده ارومیه سخن می گفت، این موضوع را بیان کرد.

قاضی پور در جلسه علنی امروز اظهار داشت: براساس اصل ۸۸ قانون Law اساسی اگر یک چهارم کل نمایندگان درباره یک یا چند وظیفه از رئیس جمهوری سوال کنند پس از امضای نمایندگان باید سوال از رئیس جمهوری به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی افزود: نمایندگان این روند را در رابطه با سپرده های بانکی انجام دادند و شما به عنوان رئیس مجلس، مسعود پزشکیان را مسئول این موضوع معرفی کرده اید که چندین جلسه نیز برگزار شد؛ اما متاسفانه تجمعات از مقابل بانک مرکزی خارج شد و در مقابل قوه قضائیه و مجلس تجمعات دیگری برگزار شد که نشان می دهد برخی افراد این مردم را تحریک می کنند که البته مردم نیز حق دارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یا امروز سوال ما را اعلام وصول کنید یا اینکه رئیس جمهوری دوستانه توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کند.

لاریجانی گفت: در مورد بانک ها(موسسات غیرمجاز) پیگیری ها متوقف نشده و از زمانی که شما و" علی وقف چی" نماینده زنجان در مجلس به جد پیگیر این موضوع بودید، مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس نیز جلساتی را برگزار کرد و مشخص شد که بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و قوه قضائیه هماهنگی های لازم انجام شود تا اموالی که گرفته شده به مرور با دستور قاضی آزاد شود و به مردم پرداخت شود.

لاریجانی ادامه داد: جلسات متعددی برگزار شد و به فرمولی رسیده ایم که انجام می شود و اگر مشکلی به وجود آید باز هم پیگیر می شویم تا رفع شود؛ لازم به ذکر است آن تعهدی که در ابتدا داده ایم پیگیری و عملی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟