اشتغال زایی گسترده در کنار حفظ محیط زیست

به گزارش رکنا، این نرم افزار علاوه بر اینکه در زمینه حمل و نقل و سرعت جابه جایی موثر واقع شد، زمینه کارآفرینی و اشتغال هزاران تن را فراهم کرد.

ظهور یک ایده

مهدی نایبی مدیرعامل و عضو هیات مدیره " الوپیک " در خصوص این اپلیکیشن در گفت وگو با خبرنگار رکنا به تشریح چگونگی ظهور این پدیده ،همه گیر شدن و چشم اندازهای پیش روی الوپیک پرداخت.

وی گفت: من و شریک کاری ام از یک سال پیش برنامه نویسی این نرم افزار را شروع کردیم. زمانی که نیاز بازار را مورد سنجش قرار دادیم متوجه شدیم که فضا برای این نوع فعالیت ها بسیار مهیاست. جالب است که در دو سال اخیر اتفاق هایی در حوزه تکنولوژی در ایران رخ داده که تبدیل کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای آنلاین را به یک فرصت بی نظیر تبدیل کرده است. ما برای پیاده سازی این ایده نیاز به یک تیم برنامه نویسی و اجرایی قوی داشتیم.

ظرفیت های بومی

او اینطور ادامه داد: مهم ترین گام ما برنامه نویسی این نرم افزار بود. شریک من یک شرکت در حوزه توسعه نرم افزار داشت که بسیاری از وبسایت های مطرح را در ایران و دیگر کشورها طراحی کرده بود. با کمک این تیم، برنامه نویسی را انجام دادیم و همچنان تمام اقدامات مربوط به برنامه نویسی در ایران و در همین ساختمان انجام می شود. در ابتدا و به مدت چهار ماه به صورت آزمایشی فعالیت کردیم و در همین مدت زمان اندک به صورت چشم گیری  " الوپیک " همه گیر شد و همین امر به ما نشان داد که بازار ایران کاملا به چنین کسب و کاری نیاز دارد. زمانی که ما آغاز به کار کردیم بازار تقریبا انحصاری بود و شرکتی در خصوص حمل و نقل مرسوله به صورت آنلاین وجود نداشت. البته ما معتقدیم که هنوز هم رقبای اصلی ما پیک موتوری های سنتی هستند.

نایبی خاطرنشان کرد: همچنین در مدت هشت ماه فعالیت توانستیم به بیش از 25 هزار درخواست روزانه از سوی مشتریان دست پیدا کنیم. به بیان بهتر خصوصیت بازارهایی مانند ایران این است که تشنه تکنولوژی های جدید و نو است و هر ایده ای که به درستی در ایران عملی شود به زودی به بهره وری می رسد که " الوپیک " نیز دقیقا همین مسیر را پشت سر گذاشت.

هر پیک، یک بیلبورد تبلیغاتی

مدیرعامل الوپیک درباره سیستم تبلیغاتی" الوپیک " گفت: در خصوص تبلیغات می دانستیم چه زمانی، کجا و با چه سیستمی عمل کنیم، به همین دلیل توانستیم در مدت زمان کوتاهی به این میزان از پیشرفت برسیم. از طرف دیگر نقطه قوت الوپیک در زمینه تبلیغات سفیران ما هستند. به این دلیل که هر کدام از سفیرهای ما با توجه به کلاه، ژیله و باکس حمل مرسوله ای که دارند خود به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی عمل می کنند و شاید 50 درصد رشد و شناخت " الوپیک" در تهران بخاطر همین موضوع است.

 

الوپیک کشوری می شود

نایبی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر" الوپیک " در سطح شهر تهران بیش از 15 هزار سفیر فعال دارد. ما همچنین برای حضور در شهرهای دیگر نیز برنامه ریزی هایی انجام دادیم.

وی در مورد قیمت سرویس های " الو پیک " گفت: قیمت های " الوپیک " نسبت به رقبا پایین تر است و دلیل اش این است که ما با کاهش قیمت ها درخواست ها را افزایش دادیم. این موضوع هم به نفع مشتریان و هم به نفع سفیران شرکت است .

نباید فراموش کرد که " الوپیک " همیشه آنلاین است و دغدغه مهم ما این است که همواره برای مشتریان پیک و برای سفیران نیز درخواست های فراوانی وجود داشته باشد. الوپیک همچنین برای سفیران خود جوایز و طرح های تشویقی گسترده ای دارد که کار در این سیستم را برای آنها پرارزش و درآمدزا می کند.

تاکسی موتوری

عضو هیئت مدیره " الوپیک " در ادامه اذعان کرد: جالب است بدانید زمانی که کار را آغاز کردیم  از هر 100 درخواست 30 درخواست برای جابه جایی مسافر بود و در آن برهه زمانی این جزو خدمات الوپیک نبود. چرا که این مسئله نیاز به نظارت و مدیریت بیشتری داشت. بنابراین تصمیم جدیدی اتخاذ کردیم و به تعدادی از سفیران دو کلاه ایمنی دادیم که برای خود و مسافران شان استفاده کنند. همچنین برای اطمینان بیشتر از سفیری که به جا به جایی مسافر نیز علاقه دارد کارت موتور دو نفره، بیمه شخص ثالث و سایر ملزومات را مورد مطالبه قرار دادیم. همچنین با خبر باشید که در آینده ای نزدیک نیز قابلیت تاکسی موتوری را نیز به نرم افزار مشتریان و سفیران اضافه خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد:" الوپیک" برای استخدام سفیران فیلترینگ شدیدتری نسبت به سایر اپلیکیشن های حمل و نقل آنلاین دارد، زیرا خیلی از افراد با پیک های ما اموال با ارزشی را جا به جا می کنند و مهم ترین موضوع این است که خیال مشتریان از بابت امنیت مرسوله راحت باشد.

رقابت اپلیکیشن الوپیک با نمونه های خارجی

نایبی ادامه داد: تمام بخش های فنی و کاربردی اپلیکیشن "الوپیک" داخلی است و این موضوع نشان دهنده این است که ما در ایران می توانیم بهترین شرکت های تکنولوژیک را داشته باشیم که توان رقابت با شرکت های اروپایی و آسیایی را دارد. واقعا در چنین شرایطی جوانان ایرانی باید بسیار به آینده خود امیدوار باشند.

جایگزین شدن موتورهای برقی

وی در پایان گفت: "الوپیک " در خصوص جایگزین کردن موتورهای برقی به جای موتور آلاینده برنامه ریزی کرده است و به زودی با کارخانه های مربوطه مذاکراتی دراین خصوص انجام خواهیم داد تا در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست هم نقش داشته باشیم.

کدخبر: 296248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟