اولین دفتر کار سیار تمام برقی در جهان +فیلم
حجم ویدیو: 7.22M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01

این دفتر کار حرفه‌ای سیار از امکاناتی مانند میز جمع­‌شونده جاسازی­ شده داخل خودرو، کامپیوتر با صفحه‌نمایش لمسی، اینترنت بی­‌سیم، چراغ‌های LED که توسط گوشی هوشمند کنترل می­‌شوند، شارژر بی­‌سیم تلفن همراه، سیستم صوتی بلوتوث­‌دار، یخچال کوچک و قهوه­‌ساز با کیفیت قهوه عالی برخوردار است.
نیسان نه تنها قابلیت سفارشی­‌سازی این ون برقی مفهومی را مورد تأکید قرار می­‌دهد، بلکه تصویری نو از کار پشت میز در آینده را ترسیم می­‌کند: اشتراک‌گذاری میز میان کارکنان و کار انعطاف­‌پذیر در سرتاسر جهان محبوبیت روز­افزون پیدا کرده است. ضمناً این خودروی منحصربه‌فرد یک نمونه از دیدگاه حمل‌ونقل سیار نیسان است و برداشت نیسان از «تغییر گفتمان ارتباط میان خودرو و انسان» را نشان می­‌دهد.
در سال ۲۰۱۵، تعداد محیط­‌های کاری با فضای مشترک تا ۳۶ درصد افزایش یافت. تجارت­‌های کوچک و متخصصان کار به دنبال یک محیط کار با قابلیت جا­به­‌جایی بیشتر و هزینه کمتر بودند تا جایگزین دفتر کار سنتی در مرکز شهر شود. از آنجایی که هزینه نگهداری خودروهای برقی تنها ۰٫۰۳ یورو در هر کیلومتر است، نیسان e-NV200 راه­‌حلی برای یک فضای کار مقرون­‌به­‌صرفه ارائه می‌دهد و به کاربران این امکان را می­‌دهد که در برخی از مراکز شهرها که ایستگاه­‌های شارژ رایگان برای خودروهای برقی وجود دارد، به‌صورت رایگان کار کنند یا اینکه کلاً شهر را به مقصد حومه شهر یا هوای تازه ساحلی ترک کنند.
گرت دانزمور، مدیر بخش خودروهای برقی نیسان در اروپا می‌گوید: «نیسان e-NV200 هم­‌اکنون یک گزینه حمل‌ونقل هوشمند و پایدار برای تجارت­‌های آینده‌­نگرانه است. طراحی این خودرو، آن را تبدیل به یک خودروی ایده‌آل کرده است تا به‌عنوان زیربنای یک محیط کار سیار مورد استفاده قرار گیرد. نیسان e-NV200 نبوغ طراحی ون تمام برقی ما را یک پله ارتقا می‌دهد. با بهره­‌گیری از تخصص طراحی استودیوی Hardie که به دیدگاه مقرون­‌به­‌صرفه خلاقانه شهرت دارد، e-NV200 به‌عنوان یک محیط کار مبتکرانه با آلایندگی صفر مجسم شده است.»

اولین دفتر کار سیار تمام برقی در جهان
او می‌افزاید: «با توجه به قیمت بالای ملک در شهرهای پایتخت و نیاز بیشتر افراد شاغل امروزی به سیار­ بودن محل کار، تجارت­‌ها باید هوشمندتر باشند و تصویری از محل کار آینده را در نظر داشته باشند. با توجه به رشد محیط­‌های کاری مشترک و دور­کاری، دیدن آینده­‌ای که در آن خودروهای ما به هم مرتبط می‌‌شوند، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می­‌کنند و تبدیل به محیط­‌های کار سیار می­‌شوند، چندان جهش بزرگی نیست و پروژه e-NV200 نیسان می­‌تواند فراتر از یک طرح مفهومی باشد».
باطری­‌های نیسان e-NV200 در عرض تنها ۳۰ دقیقه از حالت شارژ صفر تا ۸۰­ درصد شارژ می­‌شوند و در زمان­‌هایی که قصد دارید محل کار سیار را در حالت پارک­ شده و در حال شارژ شدن ترک کنید، فضایی برای قرار دادن یک دوچرخه Brompton جمع­‌شونده تعبیه شده است که به کاربران این امکان را می­‌دهد که سفرهای کوتاهی اطراف شهر داشته باشند یا اندک مسافت باقی­مانده از هر سفر را به پایان برسانند.
ویلیام هاردی، طراح مشهور ساکن بریتانیا و مؤسس استودیوی طراحی هاردی می‌گوید: «ما در ایجاد فضاهای شگفت­‌انگیز در مکان­های غیر ­قابل ­انتظار تخصص داریم، اما قبلاً هیچ­وقت روی یک خودروی برقی کار نکرده‌­ایم. با توجه به اینکه این ون باید با محیط‌ زیست سازگار باشد، قصد داشتیم با ویژگی‌های هوشمند و مهمی مانند به‌کارگیری مواد به دست­‌آمده از منابع پایدار و فناوری انرژی‌های نو، از فضای داخل ون به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم. به عقیده ما آینده فناوری بازگشت به کیفیت تولید بالا خواهد بود، بنابراین همچنین در نظر داشتیم محیط کاری ایجاد کنیم که افراد شاغل از کار کردن در آن واقعاً لذت ببرند: راحتی و یکپارچگی یک دفتر کار مدرن به همراه جزئیات شگفت­‌انگیز».
نیسان e-NV200 عضوی از گروه محصولات محبوب آلایندگی صفر نیسان است که بهترین ویژگی­‌های دو خودروی نیسان لیف و نیسان NV200 که هر کدام چندین جایزه دریافت کرده­‌اند را با هم ادغام می­‌کند. e-NV200 راه­‌حلی برای تولید یک خودروی تجاری سبک با آلایندگی صفر است که هزینه نگهداری پایین ۳ یورو در هر ۱۰۰ کیلومتر و برد حرکتی تا ۱۷۰ کیلومتر با هر بار شارژ شدن را ارائه می­‌دهد. این ویژگی­‌ها e-NV200 را تبدیل به یک گزینه حمل‌ونقل بی‌عیب و نقص برای تجارت­‌های کوچک و بزرگ می­‌کند زیرا نه‌تنها در کاهش مقدار گازهای گلخانه‌­ای تولید­شده توسط یک شرکت مؤثر است بلکه کاربردی، با­دوام و کم‌­هزینه است.
نیسان به‌عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری آلایندگی صفر تلاش خود را وقف کرده است تا راه­‌حل­‌هایی برای ایجاد یک حمل‌ونقل هوشمند به همگان عرضه کند و تاکنون این شرکت بیش از ۲۵۰هزار خودروی برقی در سرتاسر جهان به فروش رسانده است.

جزئیات نیسان e-NV200
سرنشینان وارد فضایی با گنجایش ۴٫۲ مترمکعب می­‌شوند که بیشترین فضا در این کلاس است و با یک محیط کار روشن روبه‌رو می­‌شوند که به سقف شیشه­‌ای پانورامیک مخصوص و نورپردازی LED در کف کابین مجهز شده است تا حس جادار بودن را بیشتر القا کند. این سیستم نورپردازی LED هوشمند این قابلیت را دارد که کاربر بتواند از طریق نرم‌­افزار در گوشی هوشمند خود هر نوع رنگ­‌بندی دلخواه خود را در آن ایجاد کند و نورپردازی LED را بر اساس پارامترهای بی­شماری مانند ترکیب رنگ در یک عکس تنظیم کند.
تزئینات رنگی روشن و پوشاندن کف کابین با چوب درخت بلوط با کیفیت بالا فضای داخلی مدرن را تکمیل می‌کنند. همچنین صندلی‌های جلو به رنگ سفید تودوزی شده­‌اند تا ماهیت طراحی را از قسمت عقب ون به سرتاسر کابین منتقل کنند.
اگر هوا خوب باشد می‌­توان جفت درهای کشویی طرفین خودرو را به همراه درهای مجزای عقب باز کرد تا فضای کاری بازتری ایجاد شود. در قسمت عقب می­‌توان یک طبقه هوشمند شناور از داخل خودرو بیرون کشید تا فضای نشستن در هوای آزاد برای تماس تلفنی، کار کردن با لپ­تاپ یا صرفاً برای لذت بردن از مناظر اطراف ایجاد شود.
داخل کابین نیسان e-NV200 دو مدل صندلی کرومی و چرمی وجود دارد که از طریق پایه­‌های متنوعی به چوب­‌های بلوط کف کابین متصل شده­‌اند. می‌توان این صندلی­‌ها را کنار هم قرار داد تا برای یک جلسه دو­نفره مناسب باشند. بین این صندلی‌­ها یک کنسول چوبی نصب شده است که شامل یک سکوی شارژ بی­‌سیم برای گوشی­‌های هوشمند، بلندگوی بلوتوث­‌دار و یک یخچال کوچک کشویی است.
یکی از صندلی­‌ها را می­‌توان به پایه اتصال وسط کابین انتقال داد که به کاربر این امکان را می­‌دهد که پشت میز وسیع و یکپارچه‌ای بنشیند که از امکاناتی نظیر کامپیوتر با صفحه­ نمایش لمسی، موس و صفحه‌کلید بی­‌سیم و مجموع‌ه­ای از لوازم تحریر که هر کدام فضای تعبیه ­شده مخصوص به خود دارند برخوردار است.
در سمت دیگر کابین جایگاهی برای درست کردن قهوه با کیفیت عالی تعبیه شده است. یک دستگاه قهوه‌­ساز از محفظه پنهان داخل میز به‌صورت خودکار بیرون می­‌آید. این دستگاه شامل مجموعه کاملی از لوازم مخصوص درست کردن قهوه است که در کمد سقفی گنجانده شده‌­اند تا بتوان یک قهوه اسپرسو یا کاپوچینو عالی با آن‌ها درست کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 305212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟