ناپدید شدن مرموز 2 کوهنورد در توسکستان گلستان /3 روز از جستجو گذشت

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان گلستان، هر‌چند روز گذشته در پی عملیات جست وجو یک چفیه از آنها پیدا شده،اما هنوز از سرنوشت کوهنوردان هیچ خبری نیست.

سیدرحیم میرکریمی  در تشریح حادثه و عملیات امدادگران هلال احمر گفت: ساعت 10 شب جمعه دوم مهر در پی اعلام گم شدن دو نفر از کوهنوردان به نام‌های محمد طاهری نسب 55 ساله و مانی کردی 22 ساله در منطقه توسکستان که گستردگی خاص خودش را هم دارد، عملیات امداد و نجات آغاز شد. تیم‌های عملیاتی ما سه شبانه روز در مناطق سرعلی‌آباد، دهنه قرن‌آباد، دیو دره، پاچنار، باغ‌شاه، زیلان، دشت اولنگ، دشت‌سوز، قزیمان و اُوِن که حیطه گسترده‌ای را شامل می‌شود، درگیر هستند. در این عملیات 36 تیم عملیاتی هلال احمر، نیروهای داوطلب نجاتگر و پرسنل و همین طور 15‌تیم عملیات داوطلب از هیات کوهنوردی و تیم‌های آفرود به‌طور گستره در حال گشتزنی هستند. از دو سگ زنده یاب هم دراین عملیات استفاده کردیم. گشت‌های هوایی هم از روز دوشنبه آغاز شد.

وی در مورد نتیجه این گشتزنی‌ها گفت: با توجه به این که این دو نفر عضو هیات کوهنوردی نیستند و در حوادث کوهستان رسیدن به فرد زمان می‌برد، ما هنوز نتوانسته‌ایم به آنها برسیم. اما هلال‌احمر با تمام ظرفیت به این ماجرا وارد شده و امیدواریم هر چه زودتر این کوهنوردان را پیدا کنیم.

خواجه‌نژاد، رئیس هیات کوهنوردی نیز در این‌باره به جام‌جم گفت: یکی از دلایلی که این دو نفر آسیب دیده‌اند، همین است که انفرادی کوهنوردی می‌کردند. این تیم کوهنوردی بدون اطلاع هیات کوهنوردی به این محل رفته بودند. این مناطق جزو محدوده‌های صعب‌العبور بوده و منطقه‌ای است که کوهنوردان کمتر در آن تردد می‌کنند.

وی افزود: مساله آموزش بسیار مهم است و افراد در هیات کوهنوردی آموزش می‌بینند. اما کوهنوردان گمشده عضو هیات کوهنوردی نبودند و به احتمال قوی آموزش‌های لازم را ندیده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 225498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟