قتل گردشگر ایرانی در اخاذی خونین تبهکاران استانبول

این حادثه پنجشنبه‌شب گذشته در استانبول رخ داد. 2توریست ایرانی 40و 29ساله که برای تفریح راهی ترکیه شده بودند، آن شب در یکی از خیابان‌ها با مردی آشنا شدند که وعده داده بود آنها را به یکی از مکان‌های تفریحی شهر خواهد برد. مردان جوان با این مرد همراه شدند اما وقتی به محل موردنظر رسیدند، چند مرد دور آنها جمع شدند و گفتند که هزینه ورود به این مکان تفریحی، بیشتر از آن است که توافق کرده بودند.

توریست‌های ایرانی اما قبول نکردند و خواستند آنجا را ترک کنند که مردان تبهکار با تهدید از آنها خواستند مبلغ درخواستی‌شان را پرداخت کنند. 2مرد جوان اما در برابر آنها مقاومت کردند و در همین هنگام مردان تبهکار با آنها درگیر شدند و با ضربات چاقو این دو مرد را مجروح کردند. به‌دنبال این حادثه، هر دو توریست مجروح به بیمارستان منتقل شدند اما جراحات مرد 40ساله وخیم‌تر از آن بود که بتواند از چنگال مرگ فرار کند و در نهایت او روی تخت بیمارستان جان باخت.

با گزارش ماجرا به پلیس استانبول، مأموران وارد عمل شدند و با بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته محل درگیری موفق شدند 6مرد را که با توریست‌های ایرانی درگیر شده بودند شناسایی و آنها را دستگیر کنند. در جریان تحقیقات معلوم شد یکی از اعضای این باند، راننده‌ای است که پس از آشنایی با توریست‌های ایرانی در خیابان به آنها وعده رفتن به مرکز تفریحی را داده و پس از سوار‌کردن آنها به‌خودروی خود، طعمه‌هایش را به محلی منتقل کرده که همدستانش در آنجا حضور داشتند و در نهایت این اخاذی مرگبار رخ داده است. هم‌اکنون 6متهم دستگیرشده در این پرونده با اتهام قتل عمد و زخمی‌کردن عمدی روبه‌رو هستند و تحقیقات درخصوص این ماجرا ادامه دارد.

ماجرای مرگ توریست ایرانی به‌دست تبهکاران استانبول در حالی رخ می‌دهد که به گزارش روزنامه حریت ترکیه، میدان‌های فاتح و تقسیم در استانبول، مکان‌هایی هستند که باندهای تبهکاری در آنجا به شکار گردشگران خارجی می‌پردازند و با وعده انتقال آنها به مکان‌های تفریحی و کلوپ‌ها، این افراد را به دام باندهای اخاذی می‌کشانند. یکی از شهروندان ایرانی که چندی پیش در دام این باندها گرفتار شده بود، در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید:

مدتی قبل همراه دوستم برای سفری تفریحی راهی استانبول شده بودیم. یک روز در حوالی میدان تقسیم، با مردی روبه‌رو شدیم که اسم یکی از مکان‌های تفریحی را به زبان می‌آورد. از روی کنجکاوی سراغش رفتیم و او گفت که در ازای دریافت مبلغی، ما را به آنجا می‌برد. با وی قرار گذاشتیم که با تاریک شدن هوا به آنجا برویم اما از آنجا که به ماجرا مشکوک بودم، قبل از رفتن پول‌ها و اموال باارزشم و حتی ساعت مچی‌ام را در هتل گذاشتم و با همراه داشتن 200لیر پول نقد، با دوستم سر قرار رفتیم.

او ادامه داد: آن شب، مرد جوان ما را به محلی برد که مدعی بود مکان تفریحی است اما وقتی وارد آنجا شدیم با چند مرد قوی‌هیکل روبه‌رو شدیم. همان لحظه خواستیم برگردیم اما آنها گفتند که نمی‌توانیم برگردیم و باید مبلغی چندین برابر مبلغی که در ابتدا توافق کرده بودیم، پرداخت کنیم. وقتی به آنها گفتم 200لیر بیشتر ندارم، آنها من و دوستم را به باد کتک گرفتند و بعد از اینکه جیب‌هایمان را گشتند و پول‌زیادی به‌دست نیاوردند، ما را رها کردند.

براساس این گزارش، تا‌کنون گردشگران ایرانی زیادی که برای تفریح به استانبول رفته‌اند در دام این باندهای تبهکاری گرفتار شده‌اند و این در حالی است که بسیاری از آنها حتی فرصت شکایت کردن از این تبهکاران را هم ندارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 225926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟