مشاهده نوعی مار افعی نادر برای نخستین بار در لرستان+عکس

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: نخستین بار در لرستان یک حلقه مار از گونه افعی سوسن در تاکستان های شمال شرق الیگودرز مشاهده شد.

مهرداد فتحی بیرانوند افزود: این گونه نادر جانوری توسط ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان الیگودرز زنده گیری و به اداره محیط زیست منتقل شد.

آقای فتحی بیرانوند افزود: پس از ثبت تصاویر و سایر مستندات مربوطه برای تصحیح نقشه پراکنش این گونه، مار زنده گیری شده در منطقه زیست خود رهاسازی شد.

افعی سوسن با نام علمی Telescopus tessellatus martin یک گونه مار نیمه سمی است که دامنه پراکنش آن از شمال شرقی ایتالیا تا جنوب مدیترانه امتداد دارد و در کشورهای ترکیه، لبنان، سوریه، قفقاز، ایران و عراق هم می‌توان این گونه را در مناطقی با آب و هوای نسبتا مرطوب مشاهده کرد.

این گونه مار که حداکثر طول آن 103 سانتیمتر بوده و 9 سانتیمتر دم دارد دارای مردمک چشم عمودی و سر کمی پهن تر از فاصله پوزه تا پولک آهیانه است.

افعی سوسن که در میان شاخه‌های افتاده روی زمین و تنه درختان جنگلی، سنگ‌ها و صخره‌های بوته‌زارها، زمین‌های خشک، فضاهای باز و گاها درخت‌زارهای تخریب شده، دیوارهای قدیمی و ویرانه‌ها زیست و از پستانداران کوچک و انواع جوندگان تغذیه می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

حکم اعدام قاتل تبر بدست شیراز و همدستانش صادر شد+فیلم و عکس

پس از 5 سال آشنایی وقتی یک شب باپسر جوان خوابیدم فهمیدم او زن دارد

وقتی باردار بودم شوهرم را هنگام خوابیدن با خواهرم دیدم

صبحانه عجیب و چندش آور این مرد دنیا را شوکه کرد+تصاویر (14+)

مادر 16 ساله نوزادش را از پنجره بیرون انداخت +عکس

تصادف شاخ‌به‌شاخ هواپیما با عقاب +عکس

مهناز و گلزار در یک عکس یهویی! + عکس

خوشگذرانی بازیگر زن معروف ایرانی در آمستردام هلند! + عکس

ارتباط عاشقانه خواننده و بازیگر زن با پسر فوتبالیست معروف! +عکس

 

کدخبر: 226236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟