پلیس آگاهی خرمشهر مانع خروج اشیاء تاریخی از کشور شد

به گزارش رکنا، سجاد پاک گهر شامگاه دوشنبه با اعلام این خبر اذعان کرد: پیرو تماس اداره اطلاعات با اداره میراث فرهنگی شهرستان خرمشهر مبنی بر کشف اشیاء تاریخی از قاچاقچیان اشیاء عتیقه با حضور در پلیس آگاهی این شهرستان، مشخص شد که دو شیء مفرغی شامل یک ریتون « جام » با سرشیر و یک مجسمه بز بالدار از قاچاقچیان به دست آمده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر گفت: طی هماهنگی با فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خوزستان و حضور وی در پلیس آگاهی شهرستان خرمشهر و انجام تشریفات، اشیاء کشف شده تحویل اداره میراث فرهنگی شد تا پس از ارسال به مرکز استان و بررسی کارشناسی اظهار نظر نهایی در مورد این اشیاء صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور استفاده از ظرفیت های پلیس های تخصصی آگاهی، اطلاعات و پلیس پیشگیری و تعامل با نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، نشست مشترکی در پلیس آگاهی شهرستان خرمشهر برگزار شد.
پاک گهر تصریح کرد: در این نشست، سرهنگ موسوی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خوزستان در حضور رئیسان پلیس اطلاعات و پلیس آگاهی شهرستان اظهار کرد که استان خوزستان به دلیل قدمت تاریخی ارزشمند و وجود تپه ها و محوطه های تاریخی فراوان، محل فعالیت بسیاری از سودجویان و قاچاقچیان آثار اصل و بدل بوده و همچنین شهرستان های مرزی محل مناسبی برای خروج عتیقه ها یا معامله قاچاقچیان و خروج آثار تاریخی از کشور هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر در پایان بیان کرد: بر این اساس هوشیاری و اقدام به موقع پلیس های تخصصی، می تواند از خروج آثار ارزشمند تاریخی که بخشی از هویت کشور ایران اسلامی محسوب می شوند، جلوگیری به عمل آورد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

کارمند عصبانی پس از حمله وحشیانه به دو رییس، خودکشی کرد

به شوهرم گفتم که با دوستش ارتباط پنهانی دارم / رسول می خواست با هوویم هم ارتباط شوم داشته باشد

16 ساعت کار در روز برای دختر فراری با آرایش غلیظ / شب ها به خانه فرهاد می رفتم

شگردهای ویژه مرد برای پنهان نگه داشتن ارتباط پنهانی با یکی از همکاران زنش

درخواست عجیب مرد در اینترنت برای جلوگیری از طلاق همسرش+عکس

حمله دزدان دریای به کشتی های ایرانی + فیلم

 

هدیه تهرانی و مریلا زارعی برای نخستین بار همبازی می‌شوند +عکس

بازیگر زن ایرانی در آخرین جلسه کلاس آموزش موتورسواری +عکس

تیپ لاکچرى محمدرضا گلزار رو به روی رستورانش در خیابان جردن تهران +عکس

 

کدخبر: 227292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟