درگیری مرگبار 2 فروشنده با چاقو و شمشیر به خاطر مشتری /رهایی قاتل از قصاص+عکس

این حادثه به روز 14آبان‌ماه سال 88بر می‌گردد. در آن روز درگیری 2پسر جوان در منطقه خزانه رنگ خون به‌خود گرفت و یکی از آنها که از ناحیه پا به‌شدت مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به‌دلیل خونریزی و شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. با مرگ این جوان تحقیقات برای دستگیری متهم به قتل آغاز شد. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که متهم فراری و مقتول هر دو فروشنده بودند و از مدتی قبل بر سر جلب مشتری با یکدیگر اختلاف داشتند و حتی چند‌بار نیز با یکدیگر در خیابان زد و خورد کرده بودند تا اینکه آخرین درگیری آنها به جنایتی خونین تبدیل شد.

هرچند هویت متهم به قتل برای پلیس مشخص بود اما هیچ‌کس از مخفیگاه وی اطلاعی نداشت تا اینکه چند روز بعد از قتل پسر جوان که در روستایی در شمال کشور مخفی شده بود نزد مأموران پلیس رفت و خودش را تسلیم کرد. به این ترتیب وی در شعبه 74دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و با رأی قضات دادگاه به قصاص محکوم شد. متهم معتقد بود که در دفاع از خودش مرتکب قتل شده و به حکم دادگاه اعتراض کرد. با این دفاع بود که وقتی پرونده برای بررسی نهایی روی میز قضات عالی‌رتبه دیوان‌عالی کشور قرار گرفت آنها رأی دادگاه را نقض کردند و پرونده را به شعبه هم‌عرض فرستادند.

در دومین دور از رسیدگی به پرونده این جنایت خیابانی که این بار در شعبه 71دادگاه کیفری برگزار شد بار دیگر متهم حرف‌های گذشته‌اش را تکرار کرد اما هیأت قضایی بار دیگر برای وی حکم قصاص صادر کرد و این بار این رأی در دیوان‌عالی کشور تأیید و آماده اجرا شد. در شرایطی که متهم روزهای سرنوشت‌سازی‌ را سپری می‌کرد خانواده‌اش تلاش کردند تا رضایت اولیای دم را جلب کنند. هر چند آنها ابتدا حاضر به بخشش نبودند اما سرانجام با دریافت دیه قاتل را بخشیدند تا متهم در سومین دور از محاکمه به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

در این جلسه که صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی‌بوئینی و با حضور قاضی اسلامی برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست خواستار مجازات متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم شد، سپس متهم در جایگاه ایستاد و در دفاع از خودش گفت: من و مقتول بر سر مشتری‌هایمان با یکدیگر اختلاف داشتیم. روز حادثه من با پدرم قدم‌زنان از خیابان رد می‌شدیم که ناگهان مقتول سوار بر خودروی پرایدش با سرعت به طرف ما آمد و می‌خواست من را زیر بگیرد که من زود متوجه شدم و خودم را کنار کشیدم.

همان موقع از شدت عصبانیت چاقویی از جیبم درآوردم و به طرف ماشینش پرتاب کردم. چاقو به شیشه عقب پراید برخورد کرد و شیشه شکست. او کمی جلوتر خودرواش را متوقف کرد و درحالی‌که یک شمشیر در دست داشت پیاده شد و با یکدیگر درگیر شدیم. در این بین من با چاقو ضربه‌ای به ران پایش زدم و فرار کردم و مدتی بعد فهمیدم که او فوت شده است. ابتدا ترسیده و مخفی شده بودم اما بعد تصمیم گرفتم خودم را تسلیم کنم. آن زمان من 18سال بیشتر نداشتم و اشتباه بزرگی مرتکب شدم. من 7سال از عمرم را در زندان گذرانده‌ام و از قضات دادگاه می‌خواهم که من را ببخشند.در پایان این جلسه، قضات دادگاه وارد شور شدند و متهم را به تحمل حبس محکوم کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

 

دوستم مست بود و در میهمانی با همسر دوستم عمل زشتی انجام داد / او می خواست به زور او را به طبقه بالا ببرد

دختر جوان به خاطر هم خوابی با پسر 14 ساله دستگیر شد+ عکس

بلایی که سر "سونا"دختر ترکمن در جنوب تهران آمد

44 هزار دختر از پسر جوان خواستگاری کردند / رقابت عشقی در تلگرام + عکس

دستگیری بازیگر سرشناس در پرونده کثیف ارتباط دختر ایرانی با مرد عرب

 

بلیت‌های «فروشنده» در هند یک دقیقه‌ای تمام شد+عکس

بهترین مجری بیست سال اخیر تلوزیون بالاخره با مدل درخواستی هوادارنش عکس گرفت +عکس

عکس جدید الناز شاکردوست در کنار لیندا کیانی در اختتامیه مادام باترفلای +عکس

 

 

کدخبر: 227726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟