به گزارش رکنا، اوایل آبان‌ماه سال جاری، زن 28 ساله‌ای به نام م.ه برای انجام وضع حمل طبیعی به زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) ساری مراجعه کرد و پس از چند ساعت، به رغم عمل موفقیت‌آمیز و در آغوش گرفتن فرزند به دلیل خونریزی شدید داخلی خبر فوتش به اطلاع همراهان رسید؛ رویدادی که بر اساس پرونده پزشکی بیمار و توضیحات پزشک معالجش باید سهل‌انگاری و قصور تیم پزشکی را عامل اصلی آن دانست.
بر اساس آنچه از سوی پزشک معالج این بیمار در پرونده‌اش آمده، در نهایت این مادر بر اثر دلایلی مانند عدم حضور بیهوشی داخلی قلب، عدم پاسخ آنکال متخصص قلب، ترک بیمارستان توسط یکی از متخصصان قلب و ... دار فانی را وداع گفت.
در پرونده پزشکی این زن آمده است با توجه به بی قراری بیمار، این وضعیت به اطلاع آنکال رسید تا بر بالین بیمار حضور یابند. به رزیدنت داخلی و بی‌هوشی اطلاع داده شد که بیمار در حین انتقال کم آورده و دچار خواب‌آلودگی و آژینه شده و با توجه به عدم حضور همکاران کد 99 اعلام شد.
در بخش دیگری از پرونده پزشکی که به قلم پزشک معالج مرحومه نوشته شده، آمده است: هنگامی که وضعیت بیمار به حالت بحرانی رسید تلاش شد تا با کادر پزشکی و متخصصان بیمارستان تماس گرفته و از آنها خواسته شود تا این بار برای انجام عملیات احیاء بر بالین بیمار حاضر شوند اما این بار علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که برای احیای بیمار صورت گرفت، بعد از یک ساعت بیمار به عملیات احیا پاسخ نداد و در نهایت با تأیید کادر پزشکی عملیات احیا خاتمه یافت.
برادر داغدیده بزن جوان گفت: خواهرم پا به ماه بود و عصر روز دوشنبه به دلیل دردی که احساس می‌کرد، با پای خودش به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری رفت و اصلاً قصد زایمان نداشت، به این دلیل که وقت زایمانش دو هفته بعد بود. اما پزشک ساعت 10 شب دستور داد که به خواهرم آمپول فشار بزنند. ساعت 2 بامداد خواهرم زایمان طبیعی کرد و نوزادش را سالم به دنیا آورد و حتی او را یک بار بغل هم کرد. خواهر و خواهرزاده‌ام هر دوسالم و سر حال بودند.
این هموطن مازندرانی اضافه کرد: پزشکان در ادامه فرایند درمان خواهرم مرتکب اشتباهی شدند که باعث شد او خونریزی داخلی کند و بدتر اینکه کسی متوجه این موضوع نشد! به دلیل عدم حضور رزیدنت ارشد زایشگاه در محل کارش مشکل خونریزی خواهرم بدون درمان قابل توجه تشدید شد.
وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص خواهرم در پرونده پزشکی قبل زایمان تأکید شده بود باید حتما متخصص جراح قلب و بیهوشی در هنگام زایمان حضور داشته باشند که کسی نبود! از سویی تأکید شده بود بلافاصه بعد از زایمان باید بیمار را به اتاق آی سی یو ببرند که این کار را هم نکردند و متأسفانه از خونریزی زیاد خواهرم فوت کرد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

شکایت پسر 11 ساله تهرانی از مربی باشگاه / مرا در خانه اش آزار و اذیت کرد + عکس

اعتراض به حکم سنگین قاتل ستایش + عکس

پیمانکار شهرداری به اعدام محکوم شد + عکس

رفتارهای زشت یک نوعروس که خیلی زود طلاق گرفت

صحنه زیبا از یک تصادف شدید +عکس

ماجرای دستگیری بازیگر زن مشهور از زبان خودش +عکس

خانواده پرجمعیت هنرمند زن مشهور ایرانی +عکس تمامی خواهران

تیپ خاص الناز شاکردوست در اکران «نیمه شب اتفاق افتاد» +عکس

 

 

کدخبر: 228751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟