در شش ماهه نخست سال جاری 207 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 156 نفر بود، 32.7 درصد افزایش یافته است. در این مدت از کل تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن 148 نفر مرد و 59 نفر زدن بودند.

در شش ماهه اول سال جاری استان‌های تهران با 48، فارس با 19، اصفهان با 15، کرمانشاه، زنجان و لرستان هر کدام با 11 فوتی بیشترین آمار تلفات مرگ بر اثر گازگرفتگی را داشته اند این در حالی است که آمار تلفات در دیگر استان ها کمتر از ده نفر و در تعدادی از آنها برابر با صفر بوده است.

بر اساس این گزارش در شهریور امسال تلفات مسمومیت با گاز کاهش 6.7 درصدی داشته است و نسبت به مدت مشابه سال قبل یک نفر کمتر شده است.

سازمان پزشکی قانونی کشور به استناد آمارهای موجود ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تأکید کرد.

با توجه به استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم هر سال آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در این مدت با رشد قابل توجهی همراه است به نحوی که در سال گذشته 75.1 درصد از کل تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال جان خود را از دست داده اند.

در سال گذشته (1394) از کل تلفات مسمومیت با گاز که 626 نفر بوده 470 نفر در نیمه دوم سال ثبت شده و تنها 156 نفر مربوط به نیمه اول سال است. همچنین 482 نفر از این متوفیات مرد و 144 نفر زن بودند.

بر اساس آمارهای موجود تعداد تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن عمدتاً در فصل زمستان به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر از دیگر ایام سال است؛ بنابراین سازمان پزشکی قانونی با تأکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز به هم میهنان توصیه می کند:

در فصل پاییز و زمستان و با سرد شدن هوا، شهروندان اقدام به نصب وسایل گرم کننده می کنند که بیشتر مصرف آنها گاز شهری است. عدم رعایت اصول ایمنی باعث مسمومیت با گاز منوکسیدکربن می شود، لذا هم میهنان در استفاده از این وسایل نهایت دقت را داشته باشند. به هم‌میهنان توصیه می شود ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

واژگونی مرگبار پراید در جاده علویجه اصفهان +تصاویر

4 میهمان ناخوانده دزد خانه‌های ویلایی رشت بودند+عکس

راز غافلگیری بچه پولدارهای تهرانی در بانک لو رفت

خودکشی پسر 15 ساله تهرانی

اعتراف‌های هولناک یک جوان آدم خوار + عکس

با چاقو دختر جوان را تهدید کردم و او ناچار به تسلیم شدو...

ترانه علیدوستی و بهناز جعفری به چه بیماری‌هایی مبتلا هستند؟ +عکس

این بازیگر معروف ایرانی برادر ناتنی گلشیفته و فرزند خوانده بهزاد فراهانی است +عکس

موتورسواری الناز شاکردوست وقتی مرغ و خروس ها را بار زده است! +عکس

 

کدخبر: 229055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟