امین باقری فرماندار ریگان گفت: 9 وسیله نقلیه شب گذشته در محور ترانزیتی ریگان - چابهار گرفتار توفان شدید و ریزگردها شده بود که توسط نیروهای امدادی شهرستان ریگان امدادرسانی و سرنشینان این خودروها در مدارس و مساجد اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اینکه غلظت ریزگردها شب گذشته در ریگان زیاد بود افزود: این پدیده کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان - چابهار را در پی داشت.

باقری اظهار کرد: بیش از 42 نفر شب گذشته در ریگان دچار مشکلات تنفسی و راهی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان و برخی نیز به دلیل نبود بیمارستان در ریگان به بیمارستان پاستور بم در 100 کیلومتری مرکز این شهرستان اعزام شدند.

فرماندار ریگان تصریح کرد: این شهرستان کانون بحران ریزگردها در شرق کشور و کانون بحران فرسایش بادی است و مهار ریزگردها در ریگان نیازمند اعتبارات ملی است.

وی عنوان کرد: شهرستان ریگان فاقد اداره هواشناسی و دستگاه پایش غلظت ریزگردها است.

باقری گفت: تاکنون بیش از 16 روستا به دلیل افزایش غلظت ریزگردها و شن های روان در شهرستان ریگان متروکه شده و بیش از 50 روستا نیز در محاصره شن های روان قرار دارند.

ریزگردها در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، کاهش رطوبت خاک، سست شدن بافت خاک و فقر پوشش گیاهی در کرمان و بخصوص شرق این استان افزایش یافته اند.

این پدیده در حوزه جنوب و شرق تحت تاثیر بادهای 120 روزه سیستان نیز است.

ریگان تا مرکز کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟