سیل در جنوب تایلند جان 12 نفر را گرفت/ آسیب دیدن هزاران ساختمان

وزارت کشور تایلند روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد جاری شدن سیل و باران های سیل آسا که از یک هفته پیش آغاز شده بیش از 700 هزار نفر از جمعیت این مناطق را تحت تاثیر قرار داده است.

دولت تایلند براساس اطلاعات مقامات محلی در جنوب این کشور اعلام کرد دستکم 12 نفر براثر این سیل که باعث طغیان رودخانه ها و تخریب برخی جاده ها و خطوط راه آهن شد، کشته شده اند.

به نوشته روز شنبه تارنمای روزنامه 'نیشن'، اداره هواشناسی تایلند پیش بینی کرده است رگبار و بارندگی در هشت استان که بیشترین ضربه را از سیل شاهد بود دستکم برای دو روز آینده ادامه داشته باشد.

بارش باران و جاری شدن سیل از اول ژانویه تاکنون براساس برخی آمارها باعث آسیب وارد آمدن به 72 هزار و 337 خانه در استان 'ناخون سی تاممارات'، 29 هزار و 535 ساختمان در 'ناراتیوات'، 29 هزار و 327 منزل در 'پاتالونگ'، هفت هزار و 824 ساختمان در 'ترانگ' و حدود 10 هزار بنا در 'یالا' و 'سونگلا' شده است.

سطح آب در فرودگاه بین المللی استان 'ناخون سی تاممارات' که به دلیل بدی آب و هوا تعطیل شده به رکورد 162.1 میلی متر رسید.

مالزی همسایه تایلند که برخی ایالت هایش با استان های جنوبی تایلند همجوار است نیز از باران های سیل آسای فصلی در امان نماند، هر چند خبری از کشته شدن شهروندان این کشور مخابره نشده است، اما براساس اطلاعات رسانه های مالزی هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

هزاران نفر در دو ایالت کلانتان و ترنگانو تحت تاثیر این سیل قرار گرفتند و 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی امروز شنبه به کلانتان رفت تا با آسیب دیدگان همدردی کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 236366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟