انفجار ویرانگر در اصفهان/موج انفجار در شعاع 150 متری خسارت به بار آورد+عکس

به گزارش رکنا، محمد شریعتی،  سخنگوی آتش نشانی  اصفهان گفت: انفجار این خانه به شش منزل همجوار خسارت وارد کرد و شیشه سایر منازل را تا شعاع 150 متری شکست.
وی افزود: انفجارمنزل مسکونی درخیابان زینبیه کوی امام خمینی(ره) که ساعت 20 و 34 دقیقه شب گذشته رخ داد موجب رعب و وحشت گسترده بین ساکنان و اهالی محل شد و خسارات گسترده ای به منازل اطراف وارد کرد.
وی گفت: پس از اعلام به سامانه 125 تیم های عملیاتی ایستگاه های شماره هفت و 19، افسر کشیک وقت، مدیر منطقه چهار عملیات، کارشناس پیشگیری سازمان، نیروهای اورژانس، شهرداری، انتظامی و شرکت گاز به محل اعزام شدند.
وی اظهار کرد: این حادثه Incident تنها یک نفر مصدوم شدند که با حضور به موقع نیروهای امدادی در محل و با رعایت تمامی نکات ایمنی و عملیات تفحص، فرد مصدوم به عوامل اورژانس تحویل و به بیمارستان منتقل شد.
شریعتی با اشاره به تخریب 50 تا80 درصدی شش باب منزل مسکونی همجوار و خرد شدن شیشه های 19 منزل دیگر به شعاع 150 متری در این حادثه انفجار بیان کرد: ماموران آتش ‌نشانی با به کارگیری تجهیزات لازم ضمن رعایت نکات ایمنی و نوارکشی محل اهالی را از خطرات احتمالی ثانویه آگاه کردند و ساکنان منازل تخریب شده را از محل تخلیه کردند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه علت دقیق وقوع این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است، گفت: براساس بررسی‌ های اولیه کارشناسان، نشت و تجمع گاز شهری موجب انفجار این منزل مسکونی شده است. 
وی با بیان اینکه در این حادثه حضور مردم و ازدحام جمعیت تردد خودروهای امدادگران آتش نشانی را با مشکل روبرو کرده بود ادامه داد: تماشای صحنه حادثه نه تنها کمکی به امدادگران نمی کند بلکه در اینگونه موارد احتمال بروز حادثه ثانویه دور از انتظار نیست.

آتش گرفتن 3 خودرو در پارکینگ

شریعتی همچنین با اشاره به حادثه دیگری که ساعت 2 و 11 دقیقه بامداد امروز در خیابان حکیم نظامی اصفهان رخ داد گفت: در این حادثه سه دستگاه خودرو که در کنار یکدیگر پارک شده بودند دچار حریق شدند. 
وی افزود: دو دستگاه خودرو به طور کامل شعله ور بودند و حریق قسمتی از خودروی سوم را در بر گرفته بود که به وسیله آتش نشانان خاموش شد. 
مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: علت حریق این سه خودروی پارک شده از سوی کارشناسان در حال بررسی است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟