انبار سیلندر گاز در خیابان کرمان جنوبی در آتش سوخت + عکس

به گزارش رکنا، به دنبال تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 مبنی بر رخداد آتش سوزی در قسمت پارکینگ این ساختمان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه 71 به همراه گروه امداد و نجات 12، تشک نجات، نردبان و خودرو حامل دستگاه های تنفسی را ساعت 19:44 شب گذشته به بزرگراه رسالت، خیابان کرمان جنوبی اعزام کرد.
جلال دهقان فرمانده آتش نشانان اعزام شده به محل حادثه Incident در این خصوص گفت: یک انباری 12 مترمربعی مملو از لوازم خانگی مستعمل و تعدادی سیلندر گاز مایع در طبقه منفی یک(قسمت پارکینگ) یک ساختمان مسکونی پنج طبقه دارای 100 واحد مسکونی آتش گرفته و دود غلیظی راهروها و قسمت های مختلف این ساختمان را در بر گرفته بود.
وی در ادامه افزود: با توجه به احتمال محبوس شدن ساکنان در این ساختمان، نیروهای آتش نشانی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند.
این فرمانده آتش نشانی اضافه کرد: گروه اول آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز، با بکارگیری تجهیزات فردی و لوله های آبرسانی خود را به کانون آتش سوزی رساندند و در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند و از سرایت شعله های آتش به اطراف جلوگیری به عمل آوردند.
دهقان با اعلام اینکه نیروهای آتش نشانی در حین مهار آتش سوزی 11 عدد سیلندر گاز مایع را از محل حادثه خارج کردند، ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان با استفاده از تجهیزات تنفسی وارد راهروها و طبقات ساختمان شدند و تعدادی از ساکنان را از راهروها خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.
گفتنی است؛ علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است و آتش نشانان پس از ایمن سازی و ارائه تذکرات ایمنی، محل حادثه را تحویل مدیریت ساختمان دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟