مجوز حضور آتش‌نشانان در دمای بالای ۳۰۰ درجه پلاسکو فاجعه بود/یک کارشناس متهم می کند

استاد پژوهشکده مهندسی سازه، پژوهشگاه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با طرح این پرسش که چرا مدیریت شهری از دانش موجود برای جلوگیری از بروز سوانح استفاده نمی‌کند گفت: خیلی عجیب است که مدیران شهری هر روز از مدیریت بحران صحبت می‌کنند ولی ما در این حادثه Incident هیچ اثری از مدیریت بحران نمی‌بینیم. قطعا مدیریت بحران فعلی در کشور باید پاک شده و از نو طراحی شود.

فریبرز ناطقی الهی در ادامه با تأکید براینکه چگونه اجازه حضور آتش‌نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو پس از گذشت یک ساعت در این بنا صادر شده است گفت: در واقع کدام فرمانده آتش‌نشانی فرمان حضور این افراد در ساختمان را بعد از گذشت این زمان داده است؟ این مسئله قطعا یک فاجعه محسوب می‌شود.

به گفته وی پس از گذشت یک ساعت چه آتش ساختمان خاموش شده باشد و چه هنوز در میان طبقات دیده شود، این ساختمان باید تخلیه می‌شد، این در حالی بود که ما در زمان ذکر شده شاهد حضور نیروهای اتش‌نشان در طبقه دهم و ... بودیم.

ناطقی الهی با تأکید براینکه بدیهی است که ساختمان پس از رسیدن به حرارت ۳۰۰ درجه سانتیگراد تخریب شده و واژگون خواهد شد گفت: برای من عجیب است که مدیران شهری هر روز از مدیریت بحران صحبت می‌کنند ولی ما در این حادثه هیچ اثری از مدیریت بحران نمی‌بینیم. در واقع مدیریت بحران یک چرخه است که بیشتر اقدامات آن پیش از وقوع حادثه باید اتفاق بیفتد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 240579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟