دل گویه های مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو+فیلم
حجم ویدیو: 156.51M | مدت زمان ویدیو: 00:11:39

به گزارش رکنا، در ابتدای مراسم پیام مقام معظم رهبری درباره شهدای آتش‌نشان قرائت شد و در ادامه پس از قرائت قرآن کریم و مداحی، اسامی شهدای آتش‌نشان قرائت شد که با فریاد "الله‌اکبر" برای هر نام شهید از سوی حضار همراه شد.

در ساعت 9:56 صبح آیت‌الله امامی کاشانی بر پیکر شهدای آتش‌نشان نماز اقامه کرد و مردم با چشمان اشک آلود به نماز ایستادند.

خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و اقشار مختلف مردم از سراسر کشور در این مراسم حضور داشتند و پیکر 16 شهید آتش‌نشان حادثه Incident پلاسکو را برای خاکسپاری در قطعه 50 بهشت زهرا(س) بدرقه کردند.

مهدی ذاکری رئیس شورای ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری تهران با حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان به خبرنگار رکناگفت: تیم کارشناسی هنوز علت اصلی حادثه ساختمان پلاسکو را اعلام نکرده است.

وی درباره جزییات این حادثه ادامه داد: آتش نشانان پس از خاموش کردند حریق ساختمان پلاسکو تلاش می کنند تا مردم را از ساختمان خارج کنند که ساختمان تخریب می شود و آتش نشانان و 4 شهروند زیر آوار گرفتار می شوند.

مهدی ذاکری افزود: پس از این ماجرا فکر می کردم که چنین جمعیتی برای مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان حضور پیدا کنند چون مردم همیشه به شهدا و ایثارگران توجه کرده و در صحنه حاضر شده اند.

ذاکری در خصوص انتشار شایعه هایی که در فضای مجازی پخش شده است گفت: پیام من به آن دسته از مردم است که بی جهت و بی دلیل و بدون هیچ سند و مدرکی اخباری را در فضای مجازی پخش می کنند که باعث رنجش و آزار خانواده های شهدا می شود.

وی افزود: این اخبار دروغین که بیشتر از خارج کشور نشر پیدا می کند بدون هیچ سند و مدرکی است و این در حالی است که افرادی که کارشناسانه در حال تحقیقات هستند جواب منطقی را به سوالات مردم درباره حادثه ساختمان پلاسکو را خواهند داد.

ملکی یکی از آتش نشان ایستگاه 97 با 8 سال سابقه کار که در مراسم تشییع پیکر همکارانش حضور پیدا کرده بود به رکناگفت: روز حادثه بیشتر آتش نشانان منطقه 6 عملیاتی در صحنه حضور پیدا کردند و ایستگاه ما زمانیکه در محل حاضر شدند ساختمان تخریب شده بود.

وی افزود: مردم همیشه به آتش نشانان لطف داشتند اما از زمان حادثه ساختمان پلاسکو این لطف ها خیلی زیادتر شده است.

این آتش نشان جوان ادامه داد: شهید علی امینی 3 سال مدیر منطقه ما بود و به خاطر عشقی که کار آتش نشانی و مردم داشت وقتی متوجه این ماجرا شدند وارد ساختمان شدند و در حالیکه تنها یک ماه به زمان بازنشستگی اش مانده بود به درجه شهادت رسیدند.

ملکی گفت: حس غیرقابل وصف و تصوری داریم و هنوز نمی توانیم باور کنیم که 16 تن از همکارانمان به شهادت رسیده اند و فکر می کنیم این ماجرا خواب و رویا بوده و هر لحظه منتظریم که از خواب بیدار شویم و همکارانمان را ببینیم.

ملکی درباره کار آتش نشانی گفت: آتش نشان ها به خاطر عشقی که به مردم دارند به دل حریق و حوادث Accidents می زنند و بدون هیچ چشم داشتی به دل خطر می زنند.

آتش نشان ملکی افزود: اتفاق و حادثه برای آتش نشان است اما همیشه با رعایت اصول ایمنی سعی می کنیم که برای مردم و خودمان اتفاقی رخ ندهد ولی هیچ وقت فکر نمی کردم چنین حادثه ای با این وسعت رخ بدهد و دور از انتظار همه ما بود.

یکی دیگر از شهروندان که در این مراسم حضور داشت گفت: شهدا مثل بچه های خودمان هستند و امروز از ساعت 8 صبح در مصلی تهران حضور پیدا کردم تا بتوانم به خانواده شهدا بگویم که تنها نیستند و ما را نیز در غم شان شریک بدانند.

یکی از سربازهای ستادکل نیروهای مسلح که در این مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو حضور داشت به رکناگفت: حس برادری نسبت به شهدای آتش نشان دارم چون آنها به خاطر وطن و نجات جان مردم به شهادت رسیده اند.

وی ادامه داد: هرکسی نمی تواند مثل آتش نشانان باشد و جلوی آتش بایستند، مثلا اگر خودم دستم بسوزد 2 ساعت بی تابی می کنم اما آنها شجاعانه وارد صحنه حریق می شوند و برای نجات جان مرد دست به کار می شوند.

سرباز جوان گفت: دوست دارم آتش نشان بشوم اما این کار، کار هرکسی نیست.

این جوان افزود: ما پس از هماهنگی با محل خدمت سربازی ام در این مراسم حضور پیدا کردم و هیچ اجباری در کار نبوده است.

یکی دیگر از شهروندان حاضر در این مراسم گفت: وظیفه شهری خودم می دانستم که در این مراسم حضور پیدا کنم.

حادثه ساختمان پلاسکو حادثه جانگداز و متاثرکننده ای بود و فکر می کنم این جوانان از خویشاوندان خودم بودند که زیر آوار ساختمان پلاسکو به شهادت رسیدند.

این خانم که مددکار اجتماعی است افزود: امروز همه کارهایم را تعطیل کردم تا در این مراسم حضور پیدا کنم تا در آن دنیا شهدا از ما شفاهت کنند.

اسماعیل حسن زاده یکی از آتش نشانان استان مازندران که همراه دیگر همکارانش در این مراسم حضور پیدا کرده به رکناگفت: 11 سال است که در سازمان آتش نشانی فعالیت می کنم و بدون هیچ علتی مثل همه مردم که وظیفه خود می دانستند که در این مراسم حضور پیدا کنند ما نیز از ساری به تهران آمدیم.

وی افزود: همه یک روز برایشان اتفاق می افتد اما کار آتش نشانی میزان خطر و استرس بیشتر دارد و همیشه در طول سال شهید آتش نشان داشتیم و داریم ولی ماجرای ساختمان پلاسکو یک زنگ بیدار باش بود که برای شناخته شدن و دیده شدن ما اتفاق افتاد تا نزد مردم بیشتر شناخته شویم و تازه امسال کار آتش نشانی به عنوان مشاغل سخت در مجلس مطرح شده است.

حسن زاده ادامه داد: پدرمن نیز یک آتش نشان بوده و از روز نخست همه خانواده مان متوجه خطرناک بودن کار ما بودند ولی از ساختمان رویداد آتش سوزی ساختمان پلاسکو استرس هایشان بیشتر شده و زمانیکه می خواهیم از خانه خارج شویم بیشتر سفارش می کنم تا برای ما اتفاقی رخ ندهد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟