گزارش لحظه به لحظه سقوط بهمن در آبعلی / فقط 3نفر را نتوانستیم نجات دهیم + فیلم و تصاویر
حجم ویدیو: 98.02M | مدت زمان ویدیو: 00:10:26

به گزارش رکنا، شب گذشته سقوط Fall بهمن در منطقه آبعلی موجب شد تا تعداد زیادی از مسافران و اهالی در کولاک و برف گرفتار شوند و همچنین نیز سه تن از هموطن هایمان در این حادثه Incident تلخ جان ببازند.
خبرنگار رکنا که به محل حادثه اعزام شده بود، نوشت: به پایگاه هلال احمر مستقر در پیست آبعلی رفتیم و با عوامل تیم نجات که در این عملیات شرکت داشتند به گفت وگو نشستیم.
مهدی آنجلوسی یکی از نیروهای هلال احمر در خصوص این حادثه به خبرنگار رکنا گفت: از صبح روز گذشته برف شروع به باریدن گرفت و ارتفاع آن نیز به 60 ، 70 سانت می رسید، از ظهر روز قبل نیز کولاک شروع به وزیدن گرفت و برق پایگاه هلال احمر با مشکل مواجه شد، به همین دلیل با اداره برق تماس گرفتیم و موضوع را به آن ها اطلاع دادیم، کمی بعد متوجه شدیم آن ها به علت بارش سنگین برف در جاده ماندند به همین دلیل نیروهایمان را با آمبولانس فرستادیم تا به آن ها کمک کنند و آن ها برای حل مشکل برق به محل آیند.
نیروی نجات هلال احمر در ادامه بیان کرد: این جا زمانی که کولاک می شود اگر برق نباشد موتورخانه ها یخ می زند و اگر موتورخانه ها یخ بزند تا زمانی که هوا گرم نشود یخ موتورخانه ها باز نمی شود.
او در تشریح روز حادثه خاطرنشان کرد: نیروهای هلال احمر زمانی که به پایگاه بازگشتند گفتند که اوضاع اصلا خوب نیست و مردم در برف گیرافتادند. به همین دلیل ما آماده شدیم و زمانی که به محل رسیدیم دیدیم که ماشین ها به یک دیگر گره خوردند و در جاده مانده اند و بین آن ها نیز برف آمده بود و در برف گیر کرده بودند، در همین هنگام شروع به کمک به خودروها کردیم تا بتوانند بروند.
این امدادگر هلال احمر ادامه داد: بهمن از صخره سقوط کرده بود و ارتفاع آن بیش از پنج، شش متر بود، و طول آن نیز به 20، 30 متر می رسید، مردم به شدت ترسیده بودند. زمانی که روی بهمن رفتم متوجه شدم که لودر در حال کنار زدن برف ها است، به سمت لودر رفتم و در آن جا دیدم که یک وانت پیکان و یک ال نود از بهمن خارج کرده است، در همان زمان متوجه شدم که نیروهای راهداری استان تهران نیز آمده بودند.
مهدی از یخ زدن بیسیم اش گفت و شرح داد: بیسیم آنتن نمی داد، سپس متوجه شدم پیج بیسیم نیز یخ زده است. ساعت حوالی 10/5 شب بود که خودروها خالی کردیم و مسافران را به پناهگاهی در کنار پیست آبعلی بردیم، در ابتدا زن ها و کودکان را می بردیم و سپس مردان بزرگ را با خود همراه می کردیم، زن ها گریه می کردند و بچه ها جیغ می کشیدند، مردان بزرگ نیز بسیار ترسیده بودند.
وی در ادامه گفت: آن ها را با خودروهای خود به محل مورد نظر انتقال دادیم، زمانی که به محل حادثه بازگشتیم متوجه شدیم که چراغ های در جاده روشن شده است.
یکی دیگر از نیروهای امدادی نیز از فوت سه تن در حادثه سقوط بهمن خبر داد و گفت: سه نفر کشته شدند که یکی از آن ها راننده کامیون، دیگری راننده لکسوس و دیگری داود طلوعی، مدیر راهداری شرق استان تهران بود.
وی در ادامه از نجات معجزه آسای یکی از رانندگانی که در زیر بهمن گیرافتاده بود خبر داد و خاطرنشان کرد: راننده ایسوزو که اتاق خورو وی به طور کلی له شده بود اما او به طرز معجزه آسایی زنده ماند و به بیمارستان منتقل شد.
این امدادگر هلال احمر بیان کرد: سرم در آن هوا یخ می زد و به همین دلیل عملیات امداد و نجات با سختی پیش می رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سقوط بهمن در جاده هراز

سقوط بهمن در جاده هراز

سقوط بهمن در جاده هراز

سقوط بهمن در جاده هراز

سقوط بهمن در جاده هراز

کدخبر: 242417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟