حسن فیاض پور بامداد جمعه افزود: این سد یک میلیارد متر مکعب ظرفیت دارد که با وجود بارش ها فقط 430 میلیون مترمکعب آن آبگیری شده است.
وی تاکید کرد: هیچگونه مشکلی برای سدهای استان فارس به وجود نیامده است.
وی در گفت و گو با نادرست خواندن خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی درباره شکستن سد ، افزود: با توجه به این وضع، تنها حدود نیمی از ظرفیت این سد آبگیری شده است و نگرانی مبنی بر سرریز آب این سد وجود ندارد.
سد سلمان فارسی به عنوان منبع اصلی تأمین آب شرب شهرها و روستاهای جنوبی استان فارس، نقش حیاتی در تأمین آب شرب منطقه به ویژه در شرایط خشکسالی سالهای اخیر داشته است.
این سد در 40. کیلومتری جنوب غربی جهرم و 30 کیلومتری شمال شرقی قیر قرار دارد. 
دو سامانه بارشی از شامگاه یکشنبه 24 بهمن ماه جاری تاکنون موجب بارش قابل توجه باران در استان فارس شده و در برخی مناطق با آبگرفتگی و به راه افتادن سیلاب و بروز خساراتی به منازل و برخی زیرساخت های ارتباطی همراه بوده است.
درهمین حال مدیر آبرسانی سد سلمان فارسی از شکستن خط انتقال آبرسانی از سد سلمان فارسی به شهرستان خنج خبر داد.
نادر معین جهرمی مدیر آبرسانی سد سلمان فارسی گفت: این خط انتقال در 85 کیلومتری جاده قیر به خنج در رودخانه کهنویه بر اثر شدت سیل دچار شکستگی شده و 30تا 40 متر این خط انتقال دچار آب‎بردگی شده است.
معین جهرمی افزود: این خط انتقال آب 9 شهر و 32 روستا را تامین می کند. وی ادامه داد: با توجه به پیش‎بینی‎های هواشناسی احتمال آب‎بردگی داده می‎شد به همین دلیل پیش از آغاز بارندگی‎ها منابع آبی شهرهای لار، کارزین، خنج، اوز، امامشهر و گراش تامین شده و هیچ از یک از این شهرها دچار قطعی آب نمی‎شوند.
معین جهرمی تصریح کرد: بافت خاک در این منطقه به دلیل بارش‎ها حالت باتلاقی پیدا کرده و به همین دلیل تا پایان بارش‎ها و استحکام مسیر امکان بازسازی این خط لوله وجود ندارد.
مدیر آبرسانی سد سلمان فارسی به لارستان گفت: تمامی تجهیزات برای اصلاح مسیر خط انتقال وجود دارد.
برخی کانال ها در شبکه های اجتماعی جمعه شب شایعه شکسته شدن سدی در جهرم فارس را منتشر کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟