مردم برازجان در این شهر حبس شدند / 8 شهرستان بوشهر درگیر سیل هستند+فیلم و تصاویر
حجم ویدیو: 8.61M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20
مردم برازجان در محاصره سیل قرار گرفتند

رکنا: بلاتکلیفی خودروها در اطراف چغادک به دلیل مسدود شدن محور بوشهر-شیراز

مردم برازجان در این شهر حبس شدند

به دلیل جاری شدن سیلاب از چهار گوشه شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان ارتباط این شهر با شهرستان‌های همجوار مسدود شده است.

جاری شدن سیل سبب شده که هم اکنون ارتباط شهروندان برازجانی با شهرستان‌های بوشهر و تنگستان قطع شود و در مبادی خروجی این شهر، از مردم درخواست می‌شود به جهت ناامن بودن مسیرهای خروجی از شهر خارج نشوند.

حجم بی سابقه بارندگی در سطح شهرستان دشتستان و استان فارس سبب شده که با جاری شدن سیل، عملا امکان تردد برای شهروندان برازجانی به خارج از الین شهر فعلا مقدور نباشد و به شرایطی رسیده‌اند که در این شهر حبس شده‌اند.

پلیس برای حفظ ایجاد امنیت و حفظ جان شهروندان دشتستانی ساعتی پیش مسیر خروجی برازجان به اهرم را به دلیل سیل و سرازیر شدن رودخانه‌های فصلی تنگستان، مسدود اعلام کرد تا شرایط به حالت طبیعی بازگردد.

* 8 شهرستان بوشهر درگیر سیل هستند

بر اثر بارندگی‌های شدیدی که طی هفته جاری استان بوشهر را در بر گرفت، تاسیسات شهری و زیرساخت‌های ارتباطی بسیاری از شهرها و روستاهای استان بوشهر از بین رفته است.

این بارش‌ها که در نوع خود طی 15 سال گذشته بی‌نظیر گزارش شده سبب شد که جنوب استان بوشهر با مشکلات عدیده‌ای همراه باشد.

این بارش‌ها که به شکل باران و به راه افتادن سیل بوده سبب شد که 8 شهر استان بوشهر با تعدادی انبوهی از روستاهای این استان هم اکنون در معرض سیل قرار گیرند به گونه‌ای که شهرستان‌های جم، کنگان، دیر، دشتی، تنگستان و دشتستان با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

ظرف چند روز گذشته در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر شاهد نزدیک به دو برابر میانگین بارش سالانه بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شد برخی از زیر ساخت‌های شهری و روستایی آسیب ببینند.

در بخش حمل و نقل جاده‌ای در بعضی از جاده‌های استان شاهد قطع ارتباط مسیرهای واصلاتی به دلیل ریزش کوه یا جاری شدن سیل بوده‌ایم که همکاران راهداری سریعا وارد عمل شده و بخش عمده‌ای از مسیرها در استان بازگشایی شد.

برق برخی از روستاهای استان قطع شد که به فوریت شرکت نیروی برق وارد عمل شد و برق آنها وصل گردید و ارتباط تلفنی شهرستان های جنوبی استان مانندعسلویه و جم که قطع شده بود،لحظاتی پیش، رفع مشکل شد.

کشاورزان به لحاظ سیل‌زدگی و ورود آب به مزارع، خسارتی به آنها وارد شد و برخی از خانه‌های روستایی آسیب دیدند.

*مسیر ساحلی شهرستان دیر به بوشهر بر اثر طغیان آب مسدود شد

کمربندی برازجان به استان فارس بر اثر طغیان آب بسته شده و تردد از این محل به شیراز امکان‌‌پذیر نیست، یک طرف از بزرگراه مسیر چغادک به عسلویه در نزدیکی بنه گز بر اثر شدت بارش و گذر آب از روی جاده مسدود شده است.

در شهرستان جم ظرف دو ساعت 166 میلی‌متر بارش باریده است که در تاریخ این شهر بی‌نظیر بوده و سبب جاری شدن آب در سطح وسیع شده و ارتباط بخشی از روستاهای این شهر با مرکز شهرستان جم قطع شده است.

وی ادامه داد: مسیر ساحلی شهرستان دیر به بوشهر براثر طغیان آب تا اطلاع ثانوی و فروکش شدن آب مسدود است و در حال حاضر تردد از مسیر شهرستان دشتی به بوشهر انجام می شود.

*سرریز شدن سدها در سیرجان/ آمادگی برای تخلیه روستاهای مسیر

طی پنج روز گذشته 80 میلی‌متر باران در سیرجان داشتیم که این مقدار در شمال شهرستان و بخش‌های بلورد و پاریز از مرز 120 میلی‌متر گذشت و بیش از 270 سد و حوزه آبخیزداری ضمن آبگیری سرریز شدند و خطر ورود سیل و سیلاب به روستاهای مسیر وجود دارد.

 آخرین وضعیت راه‌های استان بوشهر:

محور بوشهر به سمت خورموج مسیر رفت محدوده (روستای بنه گز ) مسدود می باشد.

محور بوشهر به شیراز محدوده (میدان تره بار برازجان) مسدود می باشد. رانندگان گرامی جهت تردد به سمت شیراز از محور کمکی شهر برازجان تردد نمایند.

مسیر جاده ساحلی دلوار به سمت دیر (پل بردخون) مسدود می باشد.

محور سیراف به جم و فیروزآباد و بلعکس به علت ریزش کوه مسدود می باشد.

مسیر کاکی به خورموج  محدوده (پل مند) به دلیل احتمال آبگرفتگی مسدود می باشد.

مسیر اهرم به کلمه محدوده (پل پیامبر اعظم) مسدود می باشد.

پل روستای درودگاه در شهرستان دشتستان مسدود می باشد.

 

سیل در استان های ایران

سیل در استان های ایرانسیل در استان های ایرانسیل در استان های ایران

کدخبر: 246011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟