عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران : از کاهش 11 درصدی آمار کشته شدگان عابران پیاده در ده ماهه امسال خبرداد و گفت: تعداد 182 نفر ( 132مرد و مابقی زن )از عابرین پیاده بر اثر تصادفات رانندگی دراستان مازندران جان باختند.
وی افزود: مجموع آمار تلفات حوادث Accidents رانندگی در ده ماه امسال 551 نفر است که 33درصد کل تلفات حوادث رانندگی ده ماه امسال عابرین پیاده بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اضافه کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 61 سال با 47 درصد و کمترین سنین 10 سال با 5 درصد قرار دارند.
بر اساس این گزارش ،ماه های مهر و تیر هر کدام با 24 فوتی بیشترین و فروردین با 12 مورد کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.
عباسی تصریح کرد : بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری با 32 ، بابل با 31 و قائمشهر با 16 مورد و کمترین شهر مربوط به فریدونکنار و گلوگاه هر کدام با 2 مورد فوتی ثبت شده است. 
وی گفت: تعداد 129 نفر وسیله درگیر با عابرین خودروهای سواری ، 15 درصد وانت بار ،7 درصد کامیون ،5 درصد موتورسوار و 2 درصد سایر موارد هستند. ضمن اینکه در بین خودروهای سواری بیشترین خودرو مربوط به پراید با 50 و پژو 405 با 17 و سمندبا 15 مورد فوتی ثبت شده است.
این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه 55 درصد از محل تصادف Crash عابرین در محور برون شهری و روستایی اتفاق افتاد ،در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد: این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین  ، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.و از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟