بمباران مخفیگاه 30 زن انتحاری داعش+تصاویر

نیروهای ارتش عراق با همراهی پلیس Police فدرال و یگان‌های بسیج مردمی (حشدالشعبی) این کشور موفق شدند در ادامه عملیات آزادسازی موصل، فرودگاه این شهر را از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.
در ادامه نیز نیروهای عراقی با پیشروی به‌سمت جنوب شهر موصل موفق شدند پادگان استراتژی "الغزلانی" را به‌طور کامل آزاد کنند.
در تمامی این پیشروی‌ها، عناصر داعش ISIS متحمل خسارات بسیار سنگین و گسترده‌ای در زمینه نفرات و تجهیزات نظامی شدند. 

جزئیات کامل آزادسازی فرودگاه موصل/ اهتزاز پرچم عراق بر فراز پادگان

جزئیات کامل آزادسازی فرودگاه موصل/ اهتزاز پرچم عراق بر فراز پادگان

جزئیات کامل آزادسازی فرودگاه موصل/ اهتزاز پرچم عراق بر فراز پادگان

جزئیات کامل آزادسازی فرودگاه موصل/ اهتزاز پرچم عراق بر فراز پادگان

 

جزئیات کامل آزادسازی فرودگاه موصل/ اهتزاز پرچم عراق بر فراز پادگان
*بمباران سه نقطه از اماکن تجمع داعش در "الریحانه"/ موشک‌باران مواضع داعش در تلعفر
سرتیپ قاسم المحمدی، فرمانده عملیات الجزیره اعلام کرد: جنگنده‌های عراقی سه نقطه از اماکن تجمع نیروی تروریست‌های داعش را در منطقه "الریحانه" در 210 کیلومتری غرب الرمادی را بمباران کردند.
وی افزود: در این حملات علاوه بر انهدام مواضع تروریست‌ها، 6 تن از عناصر داعش به‌هلاکت رسیدند.
نیروهای تیپ 43 حشدالشعبی در ادامه عملیات آزادسازی نینوا، با موشک‌باران مواضع داعش چندین تن از عناصر برجسته تروریست‌ها را در روستاهای "تل‌الزط" و"الموالی" شرقی در تلعفر به‌هلاکت رساندند.
*جزئیات کامل آزادسازی فرودگاه موصل/ اهتزاز پرچم عراق بر فراز پادگان 
نیروهای بخش‌هایی از پلیس Police فدرال و یگان‌های واکنش سریع عراق ضمن ادامه پیشروی‌های خود و آزادسازی روستای "الیرموک" در شمال البوسیف، حمله خود به فرودگاه موصل را آغاز کردند و موفق شدند با آزاد کردن بیش از 50 درصد مساحت این فرودگاه، ساختمان‌های آن را پاکسازی کنند.
این نیروها در ادامه کارخانه قند و مجتمع‌های مسکونی اطراف فرودگاه را نیز پاکسازی کردند و موفق شدند 5 خودروی بمب‌گذاری شده و موتور سیکلت را منهدم کنند.
هم‌چنین نیروهای عراقی تعدادی از سلاح‌ها و تجهیزات تروریست‌ها در این محل را ضبط کرده و توانستند ضمن کشف تونل‌های داعش ISIS در این منطقه، تعداد زیادی از بمب‌های دست‌ساز متعلق به تروریست‌ها را منفجر کنند.
طی این نبرد شماری از تروریست‌های داعش به‌هلاکت رسیدند و یکی از تروریست‌ها که تابعیتی چچنی داشت نیز بازداشت شد.
بخش‌هایی از لشکر نهم زرهی با همراهی لشکر حضرت عباس (ع) نیروهای حشدالشعبی توانستند با پیشروی در چهار جهت، به‌سمت محلات "الطرب"، "الرمان" و "الصعود" و نیز رشته کوه‌های عطشانه حرکت کرده و به کارخانه گچ و ورودی محله "الطرب" برسند.
در ادامه هم نیروهای حشدالشبی موفق شدند با رسیدن به ورودی‌های ایستگاه اصلی برق منطقه و ورود به روستای "تل‌الرمان"، پیشروی‌های خود را ادامه دهند و 10 خودروی بمب‌گذاری شده، دوتانکربمب‌گذاری شده و 60 بمب دست‌ساز را منهدم کنند.
*پادگان استراتژیک "الغزلانی" به‌طور کامل آزاد شد
نیروهای محور مبارزه با تروریسم عراق نیز با پیشروی مستقیم و حمله به پادگان "الغزلانی"، توانستند با تسلط بر انبارهای قدیمی سخت‌افزار، 85 درصد از این پادگان را به‌کنترل خود درآورند.
در این عملیات، 5 خودروی بمب‌گذاری شده، دو موتور سیکلت و بیش از 65 بمب دست‌ساز منهدم شد و شماری از تروریست‌ها به‌هلاکت رسیدند.
در ادامه هم با به‌اهتزاز درآمدن پرچم عراق بر بالای پادگان "الغزلانی"، این پادگان در جنوب شهر موصل به‌طور کامل آزاد شد و تروریست‌های داعش متحمل خسارات سنگینی در عرصه نفرات و تجهیزات شدند.
*سرنگونی پهیپاد دیگر داعش در "عین طلاوی"/ مولفه‌های اطلاعاتی آزادسازی فرودگاه موصل از زبان فرمانده تیپ واکنش سریع عراق
نیروهای تیپ11 حضرت علی اکبر(ع) حشدالشعبی، یک پهپاد تروریست‌ها را سرنگون کرده و خودروی داعش در روستای "عین طلاوی" از جنوب غرب تلعفر را به‌غنیمت گرفتند.
"ثامر الحسینی" فرمانده نیروهای تیپ واکنش سریع اظهار داشت: نیروهای ما فرودگاه موصل را از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کردند و این فرودگاه را به آغوش ملت عراق بازگرداندند.
وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های لشکر نهم زرهی ارتش، ضمن وارد کردن این شکست گسترده به داعش موفق شدند تعدادی از مناطق مهم را نیز آزاد کنند.
به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ مشاهدات حاکی از آن است که محور میانی لشکر نهم زرهی ارتش عراق پیشروی قابل توجهی را در آزادسازی بخش‌های نظامی صورت دادند به‌گونه‌ای که مناطق وسیعی بر اساس نقشه ترسیم شده از سوی فرماندهی عملیات مشترک آزاد شد.
پیشروی‌ها صورت گرفته در تمامی محورهای عملیات نظامی ویژه در آزادسازی ساحل راست موصل با موفقیت انجام شد.
بنابراین آخرین دستاوردهایی که به دست قهرمانان تیپ 34 زرهی تحقق یافت، آزادسازی روستاهای "شیخ یونس" و "الدیباجه" و هم‌چنین تپه‌های "نویکیط" بود.
بخش‌های نظامی حلقه محاصره را از سمت غربی شهر موصل تنگ‌تر کردند و تمامی راه‌های ارتباطی تروریست‌ها را قطع کردند. با انجام این اقدامات، فصل نخست مرحله سوم عملیات "قادمون یا نینوی" در محور میانی به پایان رسید.
*انهدام محموله‌های موشکی و تسلیحاتی داعش در "المحلبیه"/ بمباران سکونتگاه زنان انتحاری داعش در موصل
منابع امنیتی اعلام کردند که با بهره‌گیری از داده‌های اداره اطلاعات نظامی عراق، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش این کشور محموله‌های حاوی سخت افزارهای نظامی، انواع موشک‌ و خودروی بمب‌گذاری شده را در منطقه "المحلبیه" شرق تلعفرمنهدم کردند.
هم‌چنین انبار ساخت بمب‌های دست‌ساز و گلوله‌های خمپاره در داخل کارخانه شکر واقع در جنوب موصل، پس از آزادسازی کشف و ضبط شد.
نیروی هوایی عراق مجتمع "جاجان" در منطقه جدید موصل بمباران کرد. این مکان محل اسکان حدود 30 زن داعشی با تابعیت‌های مختلف بود که کمربندهای انتحاری را آماده می‌کردند.
*30 کیلومتر مربع از مناطق غربی تلعفر آزاد شده است 
در ادامه فصل نخست از مرحله ششم عملیات آزادسازی غرب موصل، نیروهای حشدالشعبی برای دومین روز متوالی به آزاد کردن مناطق غربی تلعفر پرداختند.
به‌گونه‌ای که از سه محور به‌سمت روستای عین‌الحصان حرکت کرده و یکی از اهداف این عملیات با آزادسازی 30 کیلومتر مربع از این منطقه تحقق یافت.
با برداشته شدن گام‌های نهایی آزادسازی موصل، بزرگترین مقر استراتژیکی و تسلیحاتی تروریست‌های داعش در عراق از میان برداشته می‌شود. 
با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره محور تروریسم در شمال عراق، به‌یقین پیشروی‌های ارتش و حشدالشعبی طی روزهای آتی سرعت بیشتری به‌خود خواهد گرفت.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 247667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟