لاشه نهنگ عظیم الجثه در ساحل چابهار پیدا شد+ عکس

به گزارش رکنا، صیادان چابهاری که برای شروع کار روزانه خود راهی دریای عمان شدند، صحنه‌ای را دیدند که در این منطقه تا پیش از این سابقه نداشت؛ یک نهنگ گوژپشت عظیم‌الجثه در ساحل به گل نشسته و تلف شده بود. 
مسئولان محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان معتقدند این اتفاق که برای نخستین بار در ساحل چابهار رخ داده، به دلیل خطای انسانی بوده است. 
پور ملایی مدیرکل محیط‌زیست سیستان و بلوچستان درباره جزئیات تلف شدن این جانور گفت: لاشه این نهنگ به وسیله صیادان و مردم محلی مشاهده شد و پس از آن نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست در جریان وقوع اتفاق قرار گرفته و برای بررسی وارد عمل شدند. 
پورملایی افزود: بررسی‌های دقیق‌تر کارشناسان محیط‌زیست روی این لاشه این نهنگ که همچنان در ساحل دریای عمان نگهداری می‌شود، ادامه دارد اما تا این لحظه علت اصلی مرگ فعالیت‌های صیادی اعلام شده است. از مرگ جانور یک ماه می‌گذرد و آن‌طور که کارشناسان می‌گویند بر اثر صید اشتباه این نهنگ و چند قطعه لاک‌پشت در تور صیادان گرفتار شده و پس از آن صیادان جانور را در دریا رها کرده‌اند. اما پیش از رها شدن، نهنگ تلف شده بود و حال با گذشت یک ماه از این اتفاق لاشه حیوان به ساحل رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟