کوه حاشیه جاده زنجان - تهم - چورزق دوباره ریزش کرد

محمد امینی روز سه شنبه گفت: برای نخستین بار ساعت 16 روز گذشته /دوشنبه/ بخشی از سنگ های کوه های اطراف جاده زنجان - تهم - چورزق ریزش کرد که راهدارن بلافاصله اقدام به پاکسازی مسیر کردند.
وی اظهارکرد: با وجود ریزش کوه، مسیر زنجان - تهم - چورزق مسدود نشد و تردد خودروها در این مسیر ارتباطی در جریان بود.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: دوباره ساعت چهار بامداد روز جاری سنگ های کیلومتر 50 این جاده ریزش کرد که راهداران در تلاش برای پاکسازی جاده زنجان – تهم – چورزق هستند و تردد در یک سوی مسیر انجام می شود.
امینی خاطرنشان کرد: رانندگان و مسافران عبوری ازمسیرزنجان– تهم - چورزق در صورت مشاهده ریزش سنگ موضوع را از طریق سامانه 1816 اطلاع دهند.
وی افزود: این شماره تماس به صورت 24 ساعته آماده دریافت اطلاعات و گزارش های مردمی است.
پیش از این معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان به خبرنگار ایرنا گفته بود: هر جاده کوهستانی که به بهره برداری می رسد تا 6 سال خطر ریزش در آن وجود دارد حتی جاده چالوس نیز پس از چندین سال بهره برداری هر از گاهی ریزش دارد.
جواد یوسفی اظهارکرده بود: طرح های رفع مشکل ریزش کوه در جاده زنجان - تهم - چورزق برای تخصیص اعتبار اعلام شده است و اجرای این طرح اعتبارات زیادی را می طلبد.
وی گفته بود: در نقاطی از این جاده که احتمال سقوط Fall سنگ و سنگ ریزه به وسط جاده وجود دارد، نیروهای راهداری مستقر در مسیر اقدام به لق گیری و جمع آوری سنگ ها می کنند تا مشکلی برای رانندگان و مسافران عبوری از مسیر نداشته باشد.
مسیر زنجان - تهم - چورزق مستعد ریزش کوه بوده و این مسیر بیشتر مواقع دارای ریزش مقطعی کوه است و رانندگان و مسافران عبوری از این مسیر همواره شاهد ریزش سنگ در وسط جاده هستند.
اردیبهشت سال 92 مسیر زنجان - تهم - چورزق به بهره برداری رسید و از این سال تاکنون سه بار ریزش شدید کوه در این مسیر به بسته شدن آن منجر شده است.
شدیدترین ریزش در این مسیر فروردین 94 بود که پاکسازی آن 6 روز زمان برد.
برای آخرین بار کیلومتر 30 مسیر ارتباطی زنجان - تهم -چورزق به علت ریزش کوه ساعت 9 صبح 26 اسفند سال گذشته مسدود و در مدت 15 دقیقه نیروهای راهداری در این مسیر حاضر شدند و در کمتر از دو ساعت این مسیر پاکسازی شد.
صبح 14 فروردین امسال نیز دوباره ریزش در کیلومتر 20 این مسیر موجب مسدود شدن جاده شد و آخرین ریزش این مسیر نیز بامداد 11 اردیبهشت امسال اتفاق افتاده بود.
ریزش بهمن نیز در بهمن امسال موجب مسدود شدن یک هفته ای این مسیر ارتباطی شده بود که توسط نیروهای راهداری با تلاش شبانه روزی بارگشایی شد.
ریزش سنگ های جاده زنجان – تهم – چورزق طی روز گذشته و بامداد روز جاری،/ 17 اسفند/ این مسیر را مسدود نکرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 250425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟