به گزارش رکنا، سرهنگ فضل الله شیری رییس پلیس Police راه استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: در حادثه Incident اول که در محور پاوه به سمت روستای شمشیر ساعت 15:30 روز گذشته روی داد بر اثر برخورد رخ به رخ خودروی وانت تویوتا با سواری پژو یک نفر از سرنشینان پژو کشته و چهار نفر از آنان به همراه راننده وانت مصدوم شدند که علت این حادثه تجاوز Rape به چپ راننده وانت تویوتا تشخیص داده شده است.

وی گفت: حادثه دیگر در ساعت 14:00 دیروز در محور سرپل ذهاب به کرند غرب روی داد که در جریان آن وانت پیکان به علت عدم توانایی راننده به خاطر خستگی و خواب آلودگی واژگون شده و منجر به کشته شدن سرنشین و مجروح شدن راننده آن شده است.

سرهنگ شیری در توضیح بیشتر گفت: وجه اشتراک قابل تامل این دو حادثه برای ما و همه کسانی که این خبر را می خوانند یا می شنوند، این است که کشته های هر دو حادثه سرنشینان بوده اند ،هر دو حادثه در وقت خواب نیمروزی و در محورهای دوطرفه و دور از مرکز روی داده اند.

این مقام انتظامی افزود: عبرتهایی می توان از این مقایسه دریافت از جمله ، لزوم استفاده مداوم تمام سرنشینان وسایل نقیله از کمربند ایمنی به عنوان اولین قربانیان احتمالی حوادث، خودداری از رانندگی در ساعاتی از شبانه روز که عادت به خواب داریم، رعایت احتیاط در راه های دو طرفه غیر مجزا و لزوم بازآموزی مقررات به رانندگان وانت ها و نیز برنامه ریزی ارگان های امداد رسان جهت پوشش بیشتر راه های دور از مرکز استان است.

سرهنگ شیری خاطرنشان کرد: سفرهای نوروزی از نظر پلیس راه استان از هم اکنون آغاز شده است و برای کنترل و نظارت بر این سفرها رفته رفته حضور نیروها و تیم های گشتی برای برخورد جدی و بدون اغماض با تخلفات حادثه ساز افزوده می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟