گزارشی از سیل در دیر / یک زن نیز قربانی شد

نامدار درویشی در گفت‌و‌گویی در دیر اظهار داشت: بر اثر جاری شدن سیل در شهرستان دیر یک زن جانش را از دست داد، ارتباط بخشی از روستاهای بخش آبدان این شهرستان به همراه مسیر ارتباطی شهرستان دیر به دشتی از روستای جاشک قطع شد.
وی افزود: به دلیل بارش‌های امروز و سرازیر شدن آب بر سطح جاده، یک دستگاه خودرو در کیلومتر 2 شهر آبدان شهرستان دیر به دلیل نداشتن قدرت دید به لبه پل Bridge این مسیر برخورد کرد که سبب مرگ یک زن  34 ساله به همراه مصدومیت دو فرد دیگر سرنشین این خودرو شد.
معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان دیر تصریح کرد: حال همسر و پدر این متوفی که برای ادامه رسیدگی به وضعیت آنها در بیمارستان کنگان بستری شده‌اند رضایت بخش اعلام شده است.
درویشی یادآور شد: روستاهای کنارترشان، ملگه، احمدآباد، ملا سالمی، نوگن، گل‌زنی و شبیرم که در مجموع دارای جمعیتی حدود 500 نفر هستند و در محدوده بخش‌های بردخون و آبدان این شهرستان قرار دارند نیز در محاصره سیل قرار گرفته و ارتباط آنها با بخش‌های بردخون و آبدان قطع شده است.
وی با اشاره به 182 میلی‌متری بارش باران امروز در بخش آبدان شهرستان دیر عنوان کرد: با مسدود‌ شدن راه ارتباطی روستاهای این بخش، هم اکنون نیروهای امدادی در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان هستند.
درویشی ادامه داد: بارش 90 میلی‌متری باران در بخش بردخون شهرستان دیر نیز سبب شد که راه‌های روستای مغدان و شهنیاء به بردخون مسدود شود که تلاش برای امدادرسانی به این دو روستا نیز در حال انجام است.
وی بیان کرد: بارش‌های امروز شهرستان دیر سبب شد که مسیر ارتباطی شهرستان دیر به شهرستان دشتی استان بوشهر در محدوده روستای جاشک به دلیل روان شدن سیلاب و ریزش کوه مسدود شود که با اعزام اکیپ‌های راهداری، تلاش می‌شود این مسیر که در جاده اصلی جنوب به مرکز استان بوشهر در بزرگراه سیراف است بازگشایی شود. 
شهرستان دیر در 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع شده که سیل 28 و 29 بهمن سال گذشته در کنار پدیده طوفانی دریایی(سیش) در 29 اسفندماه سال 95 خسارات فراوانی به اموال مردم و تاسیسات شهری برجا گذاشت و باعث کشته شدن 2 نفر به همراه مفقودی 6 نفر و مصدومیت 20 نفر شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟