به گزارش رکنا، حمیدرضا ترابیان مسئول ایستگاه آتش نشانی زرین شهر با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر دیروز یک مورد حادثه Incident غرق شدگی جوانی حدودا 28 ساله ساکن اصفهان در دریاچه قایقرانی ذوب آهن ازسوی  تماس های مردمی به ایستگاه آتش‌نشانی شهر زاینده رود اعلام شد.
وی افزود: با توجه به آماده‌باش کامل تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی زرین‌شهر در ایام بهار و تابستان‌، با هماهنگی‌های لازم با تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی زرین‌شهر این تیم ظرف کمترین مدت زمان ممکن با تجهیزات کامل در محل حادثه حاضر شد.
مسئول ایستگاه آتش‌نشانی زرین‌شهر تصریح کرد: عملیات جستجو با حضور در محل حادثه سریعا آغاز شد و با تلاش فراوان تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی زرین‌شهر بدن بی جان این جوان 28 ساله را که در حال شنا کردن، غرق شده بود به خارج از دریاچه قایقرانی انتقال دادند و در نهایت جسد متوفی پس از هماهنگی با مرجع قضائی و تشکیل پرونده جسد به سردخانه منتقل و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه این جوان 28 ساله برای تفریح با دوست خود در مجموعه تفریحی دریاچه قایقرانی ذوب آهن حضور یافته بود، اضافه کرد: برای جلوگیری از تکرار این حوادث Accidents تلخ باید بر آگاهی‌بخشی به مردم به‌خصوص نسل نوجوان و رعایت موارد ایمنی همت کرد تا با فرهنگ‌سازی از به وجود آمدن صدمات جدی جلوگیری کرد چراکه شنا کردن در آب‌های روان و دریاچه‌ها بیشترین خطر را به همراه دارد.
ترابیان عنوان کرد: افراد باید از شنا کردن در رودخانه زاینده‌رود و دریاچه ها پرهیز کنند، چراکه بیشترین قربانیان غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها و دریاچه ها هستند و ممکن است افراد با آب‌تنی در این مکان‌ها دچار حادثه شده و تنها با خطر مرگ دست و پنجه نرم کنند.
وی یادآور شد: باید گفت توجه به هشدارهای شنا ممنوع همواره باید مورد توجه مردم شهرستان لنجان و گردشگرانی که مقصد سفر خود را دریاچه زیبای قایقرانی قرار داده اند باشد تا نشاط و شادابی آنها با غم و اندوه از دست دادن عزیزترین افراد خانواده همراه نباشد.
مسئول ایستگاه آتش‌نشانی زرین‌شهر بیان کرد: خانواده ها نیز باید نسبت به تفریحات و بازی های زمان اوقات فراغت فرزندان خود نظارت کافی داشته باشند و هرگز اجازه شنا کردن در دریاچه ها و رودخانه ها را به فرزندان خود ندهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟