این ٤ دختربچه که مسیر خانه‌شان را گم کرده بودند، در میان کوه‌ها پنهان شدند و حتی با دیدن چراغ‌های نیروهای هلال‌احمر، از ترسشان خود را نشان ندادند. این چهار گمشده درنهایت پس از ۱۷ ساعت دوری از خانواده، با تلاش نیروهای هلال‌احمر و دیگر ارگان‌ها صبح دیروز پیدا شدند.

بعد از ظهر روز جمعه ١٨ فروردین ماه بود که مادربزرگی به همراه ٤ نوه خردسالش به روستای شهداد رفت. آنها می‌خواستند گیاهان دارویی بچینند. دختربچه‌ها که برای انجام این کار ذوق و شوق زیادی داشتند، برای کمک به مادربزرگشان به کوهستان رفتند. چند ساعتی که گذشت مادربزرگ نوه‌هایش را به خانه فرستاد. اما در راه این چهار دختربچه مسیر را گم کردند و ناپدید شدند.

یزدان‌پناه، بخشدار شهداد در رابطه با جزییات این حادثه Incident گفت: «این دختربچه‌ها ١٠، ١٢ و دو دختر ٩ ساله بودند که برای گردش به همراه خانواده خود به این روستا سفر کرده بودند. آنها به سمت ارتفاعات رفته بودند که هنگام برگشت در تاریکی شب ناپدید شدند. به همین دلیل با اطلاع خانواده‌هایشان به نیروهای امدادی، به دلیل حساسیت موضوع فرماندار کرمان، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان به روستای مذکور سفر کردند.»

وی از اهالی چهارفرسخ و کشیتوییه و همه دستگاه‌های مرتبط به دلیل همکاری تشکر کرد و گفت: «گمشدگان ساعت ۸ صبح دیروز بود که درنهایت پس از انجام ماموریت‌های سخت، در حوالی روستای کشیتوییه پیدا شدند که حال هر چهار نفر آنها مساعد است.»

بخشدار شهداد به مسافران و والدین توصیه کرد: «هنگام سفر به مناطق گردشگری به‌ویژه مناطق کوهستانی و کویری فرزندان خود را تنها نگذارند و مواظب آنها باشند.»

همچنین علی گنج کریمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از عملیات موفقیت‌آمیز امداد و نجات برای نجات این چهار دختر در منطقه شهداد از توابع شهرستان کرمان خبر داد و در این رابطه گفت: «در پی تماس با شماره ١١٢ جمعیت هلال‌احمر استان و اعلام مفقود شدن چهار دختر ٩ تا ١٢ ساله، تیم‌های امداد و نجات استان به منطقه اعزام شدند. چهار دختر از ٢ خانواده که به منظور گردش و تفریح به منطقه کشیتوییه بین شهداد و گلباف رفته بودند، مسیر را گم می‌کنند. پس از آن تیم‌های امداد و نجات شهداد، سیرچ و نهبندان به منطقه اعزام و عملیات نجات آغاز شد. امدادگران جمعیت هلال‌احمر پس از ١٧ ساعت دختران مفقود شده را که در یک پناهگاه صخره‌ای شب را گذرانده بودند نجات دادند و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند. خوشبختانه این افراد با سلامتی کامل و بدون هیچ‌گونه آسیبی به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.»

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در ادامه صحبت‌هایش گفت: «در این‌ رابطه چهار تیم از پایگاه امداد و نجات شهداد، سیرچ، نهبندان و تیم آنست یعن سگ‌های تجسس و نجات به منطقه اعزام و عملیات نجات آغاز شد. امدادگران شامگاه جمعه موفق به نجات این افراد نشدند و صبح شنبه پس از چند ساعت تلاش و جست‌وجو، تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر دختران مفقود شده را که در یک پناهگاه صخره‌ای شب را گذرانده بودند، نجات دادند و به خانواده‌ها تحویل داده شدند.

حال این افراد خوب است و آسیبی ندیده‌اند. این دختران که از ترسشان میان کوه‌ها پنهان شده بودند، حتی با دیدن چراغ‌های نیروهای هلال‌احمر، باز هم هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندادند، چراکه تصور می‌کردند ممکن است گیر افراد ناشناس بیفتند. برای همین ماموریت نیروهای امدادی شب تا صبح به نتیجه‌ای نرسید.

صبح بود که این دختران با روشن شدن هوا از میان کوه‌ها بیرون آمدند و به سمت پایین ‌رفتند که در راه با نیروهای امدادی مواجه شدند.»

گنج کریمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان همچنین از نجات سه نفر در کوه‌های وامق‌آباد کوهپایه از توابع کرمان خبر داد و در این رابطه گفت: «٢ مرد و یک زن هنگام کوهنوردی به نقطه‌ای رسیدند که قادر به بازگشت نبودند و پس از تماس با جمعیت هلال‌احمر، تیم کوهستان به منطقه اعزام شد و این افراد نجات یافتند.»

شهداد یکی از بخش‌های شهرستان کرمان در ۸۷ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد. شهداد از جنوب غرب به مناطق کوهستانی و سردسیر سیرچ و از شمال شرق به مناطق کویری و گردشگری کلوت متصل است. کوهپایه در ۳۰ کیلومتری شرق کرمان قرار گرفته و بیشتر آن ییلاقی است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟