منطقه۶ در رتبه اول تصادفات مرگبار تهران

حمید سوری رئیس مرکز تحقیقات ارتقاء ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها در مراسم رونمایی از کتاب راهبردهای عملیاتی سند چشم‌انداز کلانشهر تهران گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش مرگ عابران پیاده هستیم که دلیل این امر آسیب پذیرتر شدن محیط‌های شهری برای شهروندان است.

این استاد دانشگاه توضیح داد: کلانشهرها گسترش بیشتری می‌یابند و در این محیط پیچیده، انسان آسیب پذیرتر می‌شود و با حوادث Accidents بیشتری رو به رو است.

وی به مرگ عابران پیاده در ایران اشاره کرد و گفت: این آمار در کشور ما سالانه ۱۷ هزار مرگ است که البته بر اساس آمارهای دیگر این عدد به ۲۵ هزار فوتی هم می‌رسد.

سوری افزود: ایران یکی از پرخطرترین راه‌های درون شهری و برون شهری را در جهان داراست و در مقایسه با کشورهای مشابه به لحاظ جمعیتی می‌بینیم که وضع ایران وخیم تر از این کشورها است.

رئیس مرکز تحقیقات ارتقاء ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها ادامه داد: ایران به لحاظ جمعیتی با آلمان نزدیک است؛ کشور آلمان سالانه ۳ هزار مرگ عابر پیاده را داراست که در مقایسه با ایران شاهد تفاوت چشمگیری هستیم. این را هم باید اضافه کنم که تعداد خودروها در آلمان سه برابر ایران است.

وی تأکید کرد: متأسفانه باید بگویم محیط‌های شهری ما خودرو محور هستند نه انسان محور؛ لذا انسان در این محیط‌ها احساس امنیت نمی‌کند.

سوری با بیان اینکه در این میان خردسالان و کهن سالان بیشتر از دیگر قشرها قربانی حوادث می‌شوند، گفت: متأسفانه در فضای شهری می‌بینیم که به حقوق انسان‌ها تعرض می‌شود.

وی در خاتمه گفت: ۴۰ درصد مرگ و میر در تهران مربوط به حوادث رانندگی است و در تهران منطقه ۶ بالاترین میزان فوتی ناشی از سوانح رانندگی را داراست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 260738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟