قهرمان جودوی ایران برای مبارزه در قفس به تایلند رفت + عکس

سفر ناگهانی جواد محجوب، قهرمان سنگین‌وزن جودوی کشورمان به تایلند برای شرکت در مسابقات MMA بسیار قابل تعمق بود. قهرمانی که نماینده ایران در المپیک بود، حالا خیلی راحت با مربی خود، مسعود خسروی‌نژاد راهی تایلند شده است.
اما MMA چیست؟
رشته هنرهای رزمی ترکیبی، یک ورزش Sport رزمی کامل است که مبارزان می‌توانند از ضربه‌های مشت، آرنج، زانو، پا، فنون درگیری و گلاویزی ایستاده، در  خاک، فنون پرتابی و قفل مفاصل استفاده کنند. این رشته که شامل ترکیبی از تمام ورزش‌های رزمی است، با حداقل قوانین محدودکننده انجام می‌شود و به همین دلیل یکی از خشن‌ترین رشته‌های رزمی محسوب می‌‍شود.
رییس هیات جودوی خراسان رضوی: از تصمیم محجوب بی‌اطلاع بودیم
حسین محمودی، رییس هیات جودو و کوراش خراسان رضوی در خصوص رفتن ناگهانی جواد محجوب اظهار کرد: اینکه محجوب در اردوهای تیم ملی شرکت نمی‌کند را می‌دانستیم اما از تصمیم وی مبنی بر سفر به تایلند و شرکت در مسابقات MMAA بی‌اطلاع بودیم و برای ما هم تصمیم این جودوکار ارزنده غیرمترقبه بود. مخصوصا اینکه این ورزشکار به همراه مربی خود، خسروی‌نژاد راهی تایلند شده‌است.
وی افزود: شرکت ایشان در مسابقات مختلف ورزشی بر اساس نظر شخصی وی بوده و در هر صورت نباید فراموش کنیم که محجوب یکی از سرمایه‌های این رشته ورزشی است. در دوران پیش از حضور محجوب در مسابقات المپیک که بزرگ‌ترین تورنمنت برای هر ورزشکار است، اقدامات خوبی از سوی هیات و اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گرفت و چیزی برای وی کم نگذاشتیم.
محمودی در پاسخ به این سوال که فدراسیون چه اقداماتی را برای بازگشت محجوب به جودو انجام داد، تصریح کرد: پاسخ این سوال را باید از رییس و دبیر فدراسیون بپرسید اما درکل نگاه کلان فدراسیون جودو به پوست‌اندازی در این رشته ورزشی است. اکثر جودوکارانی که انتخاب می‌شوند از سنین امید و جوانان است تا نسلی طلایی را برای آینده جودوی ایران شکل دهند. ضمن اینکه تنها محجوب و ملایی افراد باسابقه‌ای هستند که به تیم ملی دعوت شدند، ملایی نیز در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی به مدال طلا دست یافت. 
رییس هیات جودو و کوراش استان خراسان رضوی تاکید کرد: باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که مشاوره‌های درستی به ورزشکاران ملی‌پوش ما ارائه شود و شرایط به شکلی پیش نرود که این ورزشکاران به شکلی احساسی تصمیم بگیرند. البته طبیعی است که وقتی در المپیک به عنوان مهمترین رویداد ورزشی جهان نتیجه نگیرید تاحد زیادی دلسرد و ناامید شوید.
 نکته جالب توجه اینکه جواد محجوب، دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا پس از بازگشت از مسابقات المپیک 2016 ریو، دیگر حاضر نشد در مسابقات جودو و اردوهای تیم ملی شرکت کند. وی در این بازه زمانی به رشته‌های دیگر از قبیل کشتی پهلوانی و چوخه روی آورد و حالا به تایلند سفر کرده تا در مسابقات MMA شرکت کند. سوال اینجاست که فدراسیون جودو و زیرمجموعه آن، چه اقداماتی برای ایجاد تغییر در نظر محجوب انجام دادند؟
به نظر می‌رسد کم توجهی مسئولان فدراسیون در این بازه زمانی حدودا 7، 8 ماهه سبب شد تا جودوی ایران خیلی راحت یکی از قهرمانان خود را از دست بدهد. بدون شک دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا تاشکند در سال 2013 به واسطه دلزدگی و دلسردی از ایران کوچ کرد اما بدون شک شاید می‌شد با رفتاری بهتر و به دور از تنش، بستر را به شکلی فراهم کرد تا محجوب مجاب شود به فعالیت در این رشته ورزشی ادامه دهد.
اینکه در ماه‌های اخیر، در پاسخ به هر انتقادی نسبت به نتایج ملی‌پوشان جودو در المپیک، مسئولان به اردوی تیم ملی در چناران و امکانات بی‌نظیر! آن اشاره می‌کنند نشان از وسعت دید آنها دارد، وسعت دیدی که اگر بیشتر و بازتر می‌شد امروز محجوب هم مثل ملایی در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی خوش می‌درخشید. البته هنوز خانواده جودو فراموش نکرده‌ که برای سرپوش گذاشتن بر غیبت محجوب در اردوهای تیم ملی، از جشن عروسی این ورزشکار صحبت شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟