آتشفشان ژاپن پس از 2 سال خروشان شد + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، این آتشفشان که در جزیره «اوگا ساوارا» قرار دارد بر اساس اعلام موسسه تحقیقات سازمان هواشناسی ژاپن از روز گذشته فعال شده است.
تارنمای «مانیچی» ژاپن روز پنجشنبه با اعلام این خبر، به نقل از مسئولان ذیربط اعلام کرد که سطح فعالیت آتشفشان «نیشینو شیما» تقریبا معادل با سطح فعالیت آن در سال های 2014 - 2015 است. 
موسسه تحقیقات سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هنوز هیچ خطری متوجه مردم نیست، اعلام کرد که به دنبال این فعالیت، خاکستر ناشی از فعالیت آتشفشانی مناطق وسیعی از دامنه های اطراف کوه را پوشانده و سنگ ها و مواد مذاب به بیرون پرتاب شده است.
همچنین گزارش شده که بر اثر فوران های آتشفشانی در هر یک ساعت دهها انفجار کوچک و بزرگ ثبت شده است.
موسسه تحقیقات سازمان هواشناسی همچنین می گوید که به دلیل وجود مقادیر ثابتی از «ماگما» در داخل کوه آتشفشان «نیشینو شیما» فعالیت و فوران مذاب آن تا مدتی ادامه داشته باشد.
«ماگما» به سنگ‌های گداخته‌های گفته می شود که اغلب در اتاقک مذابی در زیر رویه زمین قرار دارند و بر اثر فشار کم و دمای بالا به صورت نیمه‌ جامد و گاه حتی مایع هستند.
فعالیت آتشفشان «نیشینو شیما» از نوامبر سال 2013 شروع شد و پس از 2 سال متوقف شد. 
مجمع الجزایر ژاپن در اقیانوس آرام دارای بیش از 100 آتشفشان است و آتشفشان «آسو» به عنوان یکی از آتشفشان های بزرگ و خطرناک کشور ژاپن نیز سال گذشته پس از سه سال خاموشی، فوران کرد.
همچنین برای نخستین بار از سال 2013 میلادی، آتشفشان «ساکورا جیما» که از آن به عنوان یکی از خطرناکترین آتشفشان های جهان نام برده می شود در منطقه «کیوشو» ژاپن فوران کرد و یک سال قبل تر نیز فوران آتشفشان کوه «اونتاکه» این کشور باعث زخمی شدن هشت نفر شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟