تخلیه 4 برج مشابه برج آتش گرفته درلندن/ سرگردانی ساکنان برج گرنفل+عکس

به گزارش رسانه‌های انگلیس، با گذشت 10 روز از فاجعه هولناک آتش‌سوزی در برج 24 طبقه «گرنفل» در لندن، نتایج کارشناسی‌ها، غیراستاندارد بودن نمای آلومینیومی برج را ثابت کرد و تحقیقات برای شناسایی برج‌هایی با شرایط مشابه و پیشگیری از حوادث Accidents احتمالی مشابه در دستور کار مسئولان قرار گرفت.در همین راستا 44 برج بلند در «کامدن» لندن به دلیل استفاده از این نمای آلومینیومی در معرض خطر اعلام شدند و در هشداری اورژانسی 800 خانوار مستقر در آن شبانه به پناهگاه‌ها وهتل‌ها انتقال یافتند.«جورجیا گولد» رئیس شورای منطقه گفت: «متأسفانه در آتش‌سوزی برج گرنفل نمای آلومینیومی، استاندارد لازم را نداشت و علت سرایت آتش به طبقات دیگر نیز ناایمن بودن نما بود،به همین خاطر برای جلوگیری از تکرار فاجعه گرنفل، این چهار برج تخلیه شده و طی 3 یا 4 هفته دیگر با نصب تجهیزات ایمنی روی این ساختمان‌ها برای استفاده ساکنان آماده خواهد بود.»پلیس متروپولیتن لندن نیزدر بیانیه‌ای رسمی، غیر ایمن بودن نمای گرنفل را تأیید کرده و از تداوم تحقیقات با محوریت قتل Murder غیرعمد خبر داده است. علت آتش‌سوزی نیز انفجار یخچال در یکی از واحدها اعلام شده است.
سرگردانی ساکنان گرنفل
ازسوی دیگربازماندگان برج گرنفل لندن نیز جمعه شب برای چندمین بار با نامه شورای منطقه کنزینگتون و چلسی مجبور به ترک هتل‌ها و اقامت در مکان جدیدی شدند.
این شورا در نامه‌ای به خانواده‌های مستقر در دو هتل «کنزینگتون» و «رد کراس» از حادثه‌دیدگان خواست با توجه به اینکه هتل به اتاق‌های خود نیاز دارد حداکثر تا ساعت 4 صبح اتاق‌ها را تحویل دهند. هنوز درباره جزئیات انتقال ساکنان برج گرنفل به ساختمان بسیارگرانقیمت جدیدی که دولت برایشان اختصاص داده اطلاعات تازه ای منتشرنشده است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟