آخرین وضعیت سیل ژاپن / 24 کشته و ناپدید

توفان و وزش بادهای سهمگین و بارش باران و سیل که از یک هفته قبل در ژاپن آغاز شده، از دیدگاه کارشناسان هواشناسی این کشور بی سابقه بوده است.
دولت های محلی در بسیاری از مناطق کشور اعلام وضعیت هشدار صادر کرده اند و علاوه بر خاموشی های فراگیر در مناطق مختلف، بسیاری از مدارس نیز تعطیل شده اند.
سخت ترین سیل در بخش های جنوبی ژاپن گزارش شده است و تصاویر تلویزیونی و رسانه ای نشان می دهد که امدادرسانان در میان سیلاب در حال انتقال مردم به مکان های امن هستند.
دولت ژاپن، ارتش را نیز به مناطق سیلزده اعزام کرده و بالا آمدن آب امکان داده است تا آنها حتی خیابان های شهر را با قایق بپیمایند.
سازمان هواشناسی ژاپن از بالا ‌آمدن آب رودخانه ها و تهدید رانش زمین به شدت ابراز نگرانی کرده است و هزاران سرباز در حال کمک رسانی به مردم مصیبت زده هستند. 
نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ نیروی امدادی به منطقه کیوشو اعزام شده اند که یکی از بدترین شرایط را پس از سیل پیدا کرده است.
گزارش ها حاکیست که فقط ظرف 24 در این منطقه ارتفاع بارندگی به نیم متر رسیده و صدها خانه در اثر سیل و رانش زمین زیر آب فرو رفته و یا تخریب شدند. 
این در حالیست که گزارش هایی هم از آسیب دیدن جدی جاده ها و محورها مواصلاتی از جمله خطوط راه آهن در نواحی سیل زده ژاپن منتشر شده است.
در دو ناحیه «فوکوکا» و «اویتا» ژاپن ۱۸ نفر فعلا ناپدید هستند و تلویزیون ژاپن پیش بینی کرده است که با ادامه بارش و جاری شدن سیل شمار تلفات انسانی افزایش یابد.
سازمان هواشناسی ژاپن نیز به مناطقی که در اطراف دریای شرقی قرار دارند، هشدار داده است که بارش باران‌های سیل آسا در روزهای آینده ممکن است باعث جاری شدن سیل در این نواحی شود.
سیل همچنین باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و مراکز صنعتی در ژاپن شده است و به گزارش شبکه خبری «ان اچ کی» شمار زیادی از شرکت های حمل و نقل ارائه خدمات را متوقف کرده اند.
یکی از مسئولان ستاد بحران در شهر آساکورا به تلویزیون «ان.اچ.کی» گفت که هنوز با قاطعیت نمی‌توان تعداد تلفات انسانی را مشخص کرد اما تعداد زیادی از مردم در تماس با این ستاد درخواست کمک می کنند.
مقام های هواشناسی می گویند که یک جبهه باران زا که بر فراز غرب ژاپن قرار دارد باعث ایجاد هوای گرم و مرطوب شده که جو را بی ثبات کرده است. این شرایط از روز چهارشنبه 14 تیرماه جاری موجب بوجود آمدن یک رشته ابرهای باران زا شده که در نتیجه آن، میزان بی سابقه ای باران باریده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

قصاب روستا که به یک زن جوان نظر سوء داشت در زنجان اعدام شد

بلای وحشتناکی که شوهر سابقم حسام بر سر خواهرم که در خانه تنها بود، آورد

چند روز بعد از عروسی مارال کاری کرد که شوکه شدم / دیگر به او اعتماد ندارم و ...

ناگفته های شوم زن جوان از خلوتگاه شیطانی در خیابان گاندی تهران / زن و مرد به اعدام محکوم شدند

زندگی 4 ساله یک هنرمند با زباله ها + عکس

ماجرای گورخوابی یک پدر و دختر + فیلم و عکس

نوزادی رها شده در کاخ دادگستری

کلاهبرداری میلیاردی با استفاده از کارت ملی گمشده + فیلم

جوان گرگانی وقتی دختر مورد علاقه اش را دید دست از خودکشی کشید و ...

مادرشوهرم مچ عروسش را با مرد غرییه گرفت و ...

اقدام شوم با دختر جوان که یکسال در آپارتمان شیطان اسیر بود+ عکس

سئوالات اختصاصی کنکور رشته ریاضی سال 96

بلای وحشتناکی که پیش از کنکور سر دختر داوطلب آمد / او برای همیشه از دانشگاه رفتن محروم شد

فوری / دستگیری ۲۱ داعشی آموزش دیده در مشهد

ازدواج سفید زن شوهردار با صاحب یک معدن در تهران

دختر دبیرستانی بودم که عاشق صدرا پسر خوشتیپ محله شدم و ...

کدخبر: 279772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟