پیدا شدن جسد پسر جوان  در سد مغان + عکس

علی یحیایی معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به غرق شدن یک جوان 18 ساله در سد شهید شاه‌چراغی دامغان اظهار داشت: سد شهید شاه‌چراغی در شهرستان دامغان فضای مناسبی برای شنا کردن نیست و این مهم به‌وسیله تابلوهای متعدد به اطلاع عموم رسانده شده است.

وی با اشاره به اینکه این جوان 18 ساله برای شنا وارد آب‌های سد شده بود اذعان کرد: عدم آشنایی با نکات ایمنی و آگاهی به فنون شنا در مواقع خطر سبب غرق شدن این جوان در سد مذکور شده است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان بابیان اینکه پیکر وی با تلاش امداد گران یافت شده است افزود: جسد این جوان مغروق در اعماق آب‌های این سد گیرکرده بود که با همکاری غواصان پیدا شد.

وی با تأکید بر اینکه شنا در سدها و رودخانه‌ها خطر آفرین است تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی در شنا و خودداری از ورد به مناطق ممنوعه برای شنا باید در اولویت قرار گیرد تا از بروز خسارت‌های جانی به افراد جلوگیری شود.

یحیایی با اشاره به اینکه این جوان ساکن روستای «برم» از توابع دامغان بوده است یادآور شد: عملیات نجات وی با حضور امدادگران هلال‌احمر استان سمنان، مازندران و آتش‌نشانی و غواصان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین و امن‌ترین محل برای شنا استخرهای استاندارد شهر است و افراد نباید برای شنا وارد آب‌های سد و رودخانه‌های عمیق شوند.

معاون امداد و نجات استان سمنان با اشاره به برخی نکات ایمنی به هنگام یافتن افراد مغروق از آب افزود: پیش از ورود به آب به هشدارهای موجود در محل توجه کنید چراکه در برخی سدها و رودخانه‌ها وجود زیرساخت‌های آب‌رسانی بر خطرات شنا در آن محل می‌افزاید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟