تکرار حادثه برج سلمان ؛این باردرهتل20 طبقه نیمه ساز
حجم ویدیو: 1.78M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15

 آتش‌سوزی در این مجموعه اقامتی در حال ساخت که به دلیل گستردگی هنوز مشخص نیست از کدام طبقه آغاز شده است ، بخش وسیعی از این ساختمان بزرگ را در برگرفت و باعث نگرانی مردم و مسئولان شد به طوری که فرماندار مشهد نیز در محل آتش سوزی حضور یافت. مدیر عامل آتش نشانی مشهد در تشریح جزئیات این آتش سوزی گفت : پس از گسترش آتش در این ساختمان بلند مرتبه ، حریق در ساعت 12:26 به آتش نشانی گزارش و بخش اعظمی از توان آتش‌نشانی مشهد برای کنترل حریق این مجموعه اقامتی اعزام شد و با تکیه بر خودروهای اطفای حریق سنگین، نردبان و تانکر آب، عملیات اطفای حریق در دستور کار قرار گرفت .به گفته آتشپاد " حسن جعفری " بیش از 65 خودروی آتش‌نشانی با 200 آتش نشان در محل حادثه Incident مستقر و در عملیاتی ضربتی، موفق به اطفای حریق شدند .وی با اشاره به تحت کنترل درآمدن آتش در همان لحظات اولیه تصریح کرد : همزمان با پیشروی آتش در برخی نقاط، اطفای حریق در برخی نقاط دیگر موفق بود اما شدت آتش باعث شد تا این مناطق از ساختمان نیز دوباره دستخوش آتش‌سوزی شود و بر اساس آخرین گزارش‌ها بخش وسیعی از این مجموعه گرفتار آتش شد .آتشپاد حسن جعفری، مدیرعامل آتش نشانی مشهد با تاکید بر اطفای کامل آتش گفت : خوشبختانه هیچ آسیب دیده‌ای نداشتیم و تنها چند تن از اعضای آتش نشانی مصدوم شدند .مدیر عامل آتش نشانی مشهد با اشاره به این که آتش نشانان در حال عملیات کاوش هستند،گفت : به دلیل گستردگی آتش سوزی، تشخیص علت وقوع آن نیازمند بررسی های بیشتر است . مهر نیز گزارش داد شدت آتش سوزی به حدی بود که بیش از ۱۰ طبقه از این ساختمان 20 طبقه را درگیر کرده بود. ارزیابی اولیه کارشناسان نشان می دهد آتش سوزی از نمای طبقه بالایی آغاز شده و به کل ساختمان سرایت کرده است.

با مقصران برخورد قضایی می شود

در همین حال یک مقام قضایی از برخورد قاطع با خاطیان و مقصران حادثه آتش سوزی در هتل 20 طبقه مشهد خبرداد.قاضی حیدری که در محل وقوع حادثه حضور یافته بود، گفت: جانمایی ساخت هتل 20 طبقه طوری بود که امکان امداد رسانی از 2 ضلع خیابان امکان نداشت و اگر مجوز ساخت این برج بدون رعایت اصول ایمنی صادر شده باشد، مسئولان امر باید پاسخگو باشند. وی با اشاره به ضد حریق نبودن نمای کامپوزیت این برج نیز تصریح کرد: شواهد موجود و بررسی های اولیه حاکی از آن است که نمای ساختمان ضدحریق نبود به همین دلیل پس از جمع آوری اسناد و دلایل کارشناسی ، با قصورفرد یا افراد برخورد قا نونی صورت می گیرد. معاون دادستان مشهد در پایان از حضور ماموران یگان ویژه در محل حادثه برای امداد رسانی بهتر قدردانی کرد.

رئیس اتحادیه هتل داران خراسان: نمای کامپوزیت، عامل تسریع در آتش‌سوزی

رئیس اتحادیه هتل داران خراسان رضوی گفت: آتش سوزی هتل نیمه ساخته روتانای مشهد، به علت اشتعال مصالح ساختمانی بوده که خوشبختانه خسارات جانی نداشته است.محمد قانعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساختمان هتل در حال ساخت روتانا، روز شنبه بر اثر اشتعال مصالح ساختمانی دچار حریق شد. این ساختمان نیمه کاره، حدود یک ساعت در آتش سوخت و سرانجام با تلاش آتش‌نشان‌ها آتش مهار شد، اما دود آن تا ساعت ها در فضا دیده می شد.او ادامه داد: هتل روتانا که از مجموعه هتل های زنجیره‌ای است، قرار بود توسط سرمایه‌گذار ایرانی تا یک سال و نیم دیگر به بهره‌برداری برسد. این هتل با توجه به نمای آن که کامپوزیت، یونولیت و مصالح اشتعال‌زا بوده، بر اثر جرقه گرفتار آتش شده است.رئیس اتحادیه هتل داران خراسان رضوی اضافه کرد: ‌هنوز کارشناسان درباره علت وقوع آتش‌سوزی نظر دقیقی اعلام نکرده‌اند و علت بیان شده بر اساس اطلاعات شاهدان و کارکنان حاضر در محل است.قانعی گفت: در این آتش‌سوزی کسی آسیب جانی ندیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟