خارج کردن توده  ۳ کیلوگرمی از بدن یک زن +تصاویر

دکتر زینت السادات بوذری متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: بیمار خانم ٤٨ ساله اهل چمستان بدلیل درد شکمی و خونریزی غیر طبیعی رحمی به این مرکز مراجعه کرده بود و پس از بررسی و انجام آزمایشات پاراکلینیک در سونوگرافی توده ۲۰ سانتی با منشا احتمالی رحم گزارش گردید که کاندید جراحی در مرکز روحانی شد.

وی افزود: این بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده رحم بزرگ میوماتوز که بیش از ۳ کیلو وزن داشت، برداشته شد و برای پاتولوژی فرستاده شد.

دکتر بوذری گفت: فیبروم رحم با افزایش خطر سرطان رحم همراه نیست، ولی در مریض‌ هایی که فیبروم رشد سریعی دارد و یا حین یائسگی رشد کرده است، بایستی احتمال فیبروم سرطانی را در نظر داشت.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله روحانی بابل افزود: حدودا از هر ۴ خانم، ۳ خانم زمانی درطول زندگی خود دچار فیبروم می‌شود، اما اکثر آن‌ها از وجود آن بی اطلاع هستند.

دکتر بوذری گفت: فیبروم‌ ها شایعترین تومور‌های خوش خیم دستگاه تناسلی مونث هستند که می‌توانند در جا‌های مختلف رحم رشد کنند و اندازه آن‌ها معمولا متفاوت است؛ و برخی اوقات باعث درد و ناراحتی فرد می‌شوند، اما به طور معمول خطرناک نیستند و زندگی فرد را تهدید نمی‌کنند.

وی افزود: خونریزی شدید و یا دردناک رحمی، خونریزی طولانی مدت رحمی ۷ روز یا بیشتر، فشار یا درد لگنی، تکرر ادراری، مشکل در تخلیه مثانه، یبوست، پشت درد یا پا درد، ترشح واژینال مزمن از علائم فیبروم رحم به شمار می‌روند.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: به طور نادر، ممکن است که فیبروم رحمی در صورتی که جریان خون آن دچار اختلال شود، سبب ایجاد درد حاد و یا در صورتی که فیبروم پایه داشته باشد و پایه آن دچار پیچ خوردگی شود، سبب درد ﺷﺪﻳﺪ و ﮔﺎﻫی ﻧﺎﮔﻬﺎﻧی و تب شود که معمولا تمام اﻳﻦ ﻋﻼﻳﻢ ﺩﺭ ﻳک ﻓﺮﺩ ﺑﺎ هم ﺩﻳﺪﻩ ﻧﻤﻴﺸﻮﻧﺪ و ﺩﺭ واﻗﻊ ﺑﺴﺘﮕی ﺑﻪ ﻣﻜﺎﻥ و اﻧﺪاﺯﻩ‌ی ﻓﻴﺒﺮﻭﻡ و ﺗﻌﺪاﺩ ﺁﻥ ﺩاﺭﺩ.

دکتر بوذری به بانوان توصیه کرد: در موارد خونریزی شدید رحمی و یا درد لگنی که ناگهانی ظاهر شده است، فورا به پزشک مراجعه کنید.

وی افزود: دلایل ژنتیکی، هورمون، عوامل شیمیایی، سن باروری، وراثت، نژاد از علل اصلی ایجاد فیبروم رحم هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

6526349_257

 

کدخبر: 285485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟