آوارگی 25 هزار هندی در سیل وحشتناک

 بارندگی شدید و وقوع سیل در ایالت های راجستان و گجرات در غرب هند علاوه بر آوارگی بیش از 25 هزار نفر،خسارت سنگینی به خطوط ارتباطی،پل ها و شبکه ریلی این ایالت ها وارد کرد.

هم اکنون تعدادی از نیروهای زمینی و هوایی ارتش به همراه نیروهای مبارزه با بلایای طبیعی هند درحال امداد رسانی به سیل زدگان ایالت راجستان و گجرات هستند.

دولت محلی ایالت گجرات با افزایش بارندگی و جاری شدن سیل ،وضعیت قرمز در این ایالت غربی هند اعلام کرد.

سازمان مبارزه با بلایای طبیعی ایالت گجرات اعلام کرد تاکنون 10 هزار و 300 نفر از منطقه 'باناسکنتا' و 9هزار و 790 نفر نیز در 'پتان' به مناطق امن منتقل شده اند.

نیروهای امدادی همچنین دوهزار و800 نفر را به عنوان اقدام پیشگیرانه از احمدآباد به مناطق امن منتقل کرده اند.

مقامات دولتی ایالت گجرات با وخیم اعلام کردند وضعیت سیل در شهرهای 'دانرا'،'دیسا' و'تارا'، دریچه تخلیه آب در چهار سد این ایالت را باز کردند.

بارندگی و جاری شدن سیل در ایالت گجرات باعث به زیر آب رفتن تعدادی زیادی خودرو و منزل و تخریب بخش های از خطوط ریلی این ایالت شده است.

بارندگی در ایالت راجستان نیز باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن سیل و به زیر آب رفتن چندین روستا دراین منطقه شده است .

یک مقام دولت ایالت راجستان گفت که وقوع سیل در شهر 'اودیپور'در شرق این ایالت باعث کشته شدن دو نفر شده است .

با اعلام سازمان هواشناسی راجستان در خصوص ادامه بارندگی در چند روز آینده ،20 تیم امداد و نجات به مناطق در معرض سیل اعزام شدند.

نیروی هوایی هند نیز با استفاده از بالگرد در حال انتقال افراد محاصره در سیل است.

به گفته نیروهای امدادی ،بارندگی شدید و وزش باد ادامه عملیات امداد و نجات را با مشکل مواجه کرده است.

بارندگی و وقوع سیل در ایالت آسام در هفته گذشته نیز باعث جان باختن 65 نفر شد و زندگی یک میلیون 700 هزار نفر دیگر را تحت تاثیر قرار داد.

بارش باران و وقوع سیل در هفته گذشته همچنین سبب بروز تلفات و خسارات مالی در ایالت های چتیزگر، مدیا پرادش، راجستان و ماهاراشترا شده است.

هند در فصل باران های موسمی (مانسون) از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم شاهد بارندگی و سیل های شدید است.

فصل باران های موسمی که از ماه گذشته در مناطق مختلف هند آغاز شده ، 80 درصد از بارندگی سالانه این کشور را تامین می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟