به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، پیرحسین کولیوند در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس اورژانس در مورد فرهنگسازی در زمینه پیشگیری اظهار کرد: ما باید از ظرفیت مدارس در راستای فرهنگسازی و بالا بردن آگاهی در زمینه پیشگیری بهره کافی را ببریم. این کار می‌تواند به صورت واحد درسی مدیریت بحران و یا مدیریت رفتاری در مدارس تدریس شود تا مهارت دانش آموزان را بالا ببرد.
سرپرست سازمان اورژانس کشور در ادامه عنوان کرد: هر چقدر ما در زمینه پیشگیری کار کنیم خدمات بهتری را در ماموریت‌ها ارائه خواهیم کرد.
کولیوند اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت اورژانس هوایی کشور به 33 پایگاه رسیده و بالغ بر 16 هزار نفر از این طریق از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
وی با اشاره به حضور موتورلانس‌ها در تهران عنوان کرد: این طرح در تهران انجام شد و در حال حاضر بالغ بر 250 موتورآمبولانس فعالیت می‌کنند که زمان رسیدن به صحنه را کاهش داده‌اند. مسئله زمان در حوادث بسیار اهمیت دارد و حساس است که باید آن را مد نظر قرار دهیم.

10 هزار نفر کمبود پرسنل داریم
سرپرست سازمان اورژانس کشور در مورد نیاز پرسنلی اورژانس گفت: ما نزدیک به 10 هزار نفر کمبود پرسنل داریم که امیدواریم با کمک دولت و مجلس بتوانیم آن را جبران کنیم. به هر حال اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی یک تکلیف حاکمیتی هستند و باید در زمینه تامین نیرو و آموزش مستمر آنها فعالیت کنیم.
کولیوند در مورد فعالیت‌های آموزشی اوژانس گفت: ما مربیان مدارس را آموزش می‌دهیم و همچنین فعالیت در حوزه‌ها را هم آغاز کرده‌ایم و به زودی مراسم گردهمایی آموزش طلاب را هم خواهیم داشت. در زمینه آموزش همگانی هم رسانه‌ها می‌توانند کمک زیادی به ما بکنند و از این ظرفیت در کنار آموزش در مدارس و بخش‌های دیگر استفاده می‌کنیم و از ظرفیت فضای مجازی نیز در این رابطه بهره می‌بریم. خوشبختانه کارهای مربوط به آموزش همگانی و کارکنان اورژانس نیز به خوبی پیش می‌رود.
سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه عوامل اورژانس به مناسبت دهه محرم در آماده باش هستند، گفت: با توجه به ایام سوگواری ما در آماده باش هستیم تا به هیات‌ها و دسته‌ها خدمات لازم را ارائه کنیم. همچنین برنامه ریزی کاملی برای اربعین داریم که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.
پیرحسین کولیوند همچنین در مراسم سالگرد تاسیس اورژانس کشور در مورد فعالیت‌های یک سال گذشته این سازمان توضیحاتی ارائه داد و گفت: در سال گذشته گسترش جدی اورژانس هوایی را در دستور کار داشتیم و این امر منجر به این شد که بسیاری از هموطنان‌مان از مرگ حتمی نجات پیدا کنند و همچنین از خدمات و مشکلات جاری بعدی پیشگیری شد.
سرپرست سازمان اورژانس کشور در مورد گسترش ناوگان زمینی اورژانس نیز تصریح کرد: علاوه بر 2400 آمبولانسی که با دستور وزیر بهداشت تأمین شد در تلاش هستیم تا با پیگیری‌های بیشتر 400 دستگاه آمبولانس چهار دیفرانسیل دیگر را اضافه کنیم همچنین باید از کمک‌هایی که وزیر بهداشت و معاونت درمان تا کنون به ما کرده‌اند تقدیر کنیم.
وی با اشاره به ورود موتورآمبولانس‌ها به ناوگان اورژانس تهران گفت: این یکی از کارهای خوبی بود که ما در سال گذشته انجام دادیم و امیدواریم که بتوانیم آن را در شهرهای بزرگ نیز توسعه دهیم.
وی افزود: همچنین توسعه پایگاه‌ها و اصلاح پایگاه‌های قدیمی نیز از جمله کارهایی بود که در دستور کار قرار گرفت و خیلی از این پایگاه‌ها مورد توجه قرار گرفت.
سرپرست سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: رتبه بندی اورژانس‌ها در دو دانشگاه علوم پزشکی کشور صورت گرفت، همچنین از جمله فعالیت‌هایی که بسیار مورد توجه بود هماهنگی بسیار خوب بین اورژانس پیش بیمارستانی، بیمارستانی و پزشکان در اجرای برنامه‌های 724 و 247 بود که نشان داد این بخش‌ها کنار هم می‌تواند چقدر خوب کار کند.
کولیوند با بیان اینکه حضور فعال عوامل اورژانس در صحنه‌های حادثه Incident نشان از عزم جدی آنها برای خدمت دارد در مورد دیده شدن فعالیت‌های اورژانس تصریح کرد: از زارع نژاد تشکر می‌کنم که کمک کرد تا فعالیت‌های عوامل اورژانس در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و رسانه ملی دیده شود.
او همچنین با اشاره به اربعین حسینی، گفت: ان‌شاء الله با حضور خودمان در این مراسم بتوانیم خدمات شایسته‌ای به مردم و زائران ارائه بدهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟