پایان سرگردانی توله ببر در خیابان های مشهد+عکس

مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توله ببر سرگردان در خیابان‌های مشهد از یکی از باغ‌های ترقبه مشهد کشف و به پارک پردیسان منتقل شده است.

علی تیموری مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست درباره فرجام توله ببر سرگردان در خیابان‌های مشهد اظهار داشت: حدود 25 روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از سرگردانی یک قلاده توله ببر در خیابان‌های مشهد منتشر شد که با پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان‌رضوی، یگان حفاظت محیط‌ زیست و پلیس Police فتای این استان، منتشر کننده این فیلم شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: یگان حفاظت محیط‌زیست استان خراسان‌رضوی از طریق فرد منتشر کننده فیلم سرگردانی یک قلاده توله ببر در خیابان‌های مشهد، مکان حضور این گونه را شناسائی و پس از ردیابی، با کشف آن در یکی از باغ‌های ترقبه مشهد مواجه شدند.

مدیرکل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پس از کشف توله ببر ، این‌گونه به مرکز بازپروری حیات‌وحش پارک پردیسان تهران منتقل شد که دو روز از این انتقال و جابه جایی می‌گذرد.

تیموری ادامه داد:این توله ببر  به یکی از باغ وحش‌های برتر از دید سازمان حفاظت محیط زیست که آمادگی دریافت و رسیدگی به آن را دارند، تحویل داده خواهد شد.

تیموری گفت: طبق ماده 7و 8 قانون Law صید و شکار هرگونه نگهداری، صادرات، فروش، واردات، صید و شکار و تکثیر و پرورش تمامی گونه‌ها از جمله پرندگان و چهارپایان به ویژه گونه‌های بومی در معرض تهدید، بدون مجوز تخلف است و اخذ مجوز برای انجام آن‌ها ضروری است.

وی در ادامه تصریح کرد: متخلفان بر اساس قانون مشمول جریمه ضرر و زیان و حتی به تحمل حبس محکوم خواهند بود و اگر در این بین پای یک گونه غیربومی همانند توله ببر سرگردان در خیابان‌های مشهد مد نظر باشد طبق نظر قاضی Judge با متخلف برخورد خواهد شد اما در مقایسه با گونه‌های بومی جرمشان سبک‌تر خواهد بود.

مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرد منتشر کننده به لحاظ اینکه فقط عامل انتشار فیلمی از سرگردانی توله ببر رها شده در خیابان بوده، هیچ جرمی مرتکب نشده است.

تیموری ادامه داد: اما پرونده صاحب باغی که بدون مجوز اقدام به نگهداری این توله ببر مذکور داشته در حال بررسی است چراکه گونه فوق به طور حتم از باغ وحش بیرون رفته است که باید جزئیات دقیق این موضوع مشخص شود.

وی ادامه داد: شراکت باغ وحش مشهد با نگهدارنده توله ببر از جمله ظن و گمان‌هایی است که در حال بررسی است.

مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: اگر منشأ سرگردانی توله ببر، باغ وحش باشد صرف‌نظر از برخورد قوه قضائیه، سازمان حفاظت محیط زیست مجوز آن را لغو و تمامی گونه‌هایش را اخذ خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 230477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟