سمندر زرد خالخالی در شمال آمریکا

او قادر به استفاده از نیروی خورشیدی برای ایجاد انرژی می باشد که این عمل را در حالی که در مرحله جنینی به سر می برد آغاز و انجام می‌ دهد .
محققان دریافته اند که سمندر همین که در تخم خود در حال رشد و نمو می ‌باشد از تر کیب مشترک نیتروژن و اکسیژن بهرمند و البته عمل میتوکندری و چگونگی ایجاد انرژی سلول های حیوانی جنین را از طریق اکسیژن و یک فرم متابولیک گلوکوزی انجام می دهد .
باز سوالی مطرح می شود؛ چگونه این کارها صورت می پذیرد ؟ سمندر چگونه این مواد را تهیه می کند؟
زمانی که سمندر در تخم است , جلبک هایی به تخم می چسبند که می‌توانند اکسیژن و کربن هیدرات مورد نیاز جنین را مهیا سازند , سمندر می‌تواند با استفاده از آن به تولید انرژی خود مشغول شود و در عوض جنین نیز به جلبک ها دی اکسید کربن می‌دهد .
این ارتباطی که بین جلبک و جنین وجود دارد باعث رشد و تامین نیازهای جنین می شود, سمندر مادر مخصوصاً تخم های خود را در کنار جلبک ها تخم گذاری می کند تا این نیازها توسط جلبک ها برطرف شوند
و اینگونه رابطه همزیستی غیر معمول و جالب بین جنین و جلبک کمک می‌کند تا این گونه حیوانات و مهره داران سلول‌های خود را در مقابل عوامل های خارجی مثل ؛ باکتری ها و ویروس ها ایمن و مقاوم سازند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟