آزمایش «دی‌ان‌ای» راز قتل مادر را فاش کرد

اوایل خرداد امسال مردی با پلیس کرج تماس گرفت و از کشف جسد مادر 80 ساله‌اش خبر داد که به‌تنهایی در آپارتمانی در محله شاهین‌ویلا زندگی می‌کرد.

ماموران کلانتری همراه گروهی از کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز و تیم بررسی صحنه جرم در آنجا حاضر شده و با پیکر غرق در خون پیرزن در اتاق نشیمن در حالی رو به‌رو شدند که بر اثر ضربه‌های چاقو از پای درآمده بود. بر اساس اقدامات اولیه تیم بررسی صحنه جرم مشخص شد ساعاتی از مرگ این زن می‌گذرد و عامل جنایت با این زن آشنایی داشته و او بدون هیچ مقاومتی وارد خانه شده است. نوع پوشش مقتول، استکان‌‌های چای و میوه‌های روی میز و حتی غذایی که در حال پختن بود همگی حکایت از آن داشت که مهمانی آشنا دست به این جنایت زده است.

لکه خون، سرنخ پرونده

با گزارش این جنایت به بازپرس یوسف رضایی، جسد پیرزن به پزشکی قانونی منتقل شد. فرزندان مقتول به پلیس گفتند مادرشان هشت عدد النگوی طلا داشته که پس از قتل سرقت شده است. همین سرنخ کافی بود تا ماموران احتمال دهند قاتل آشنا به قصد سرقت این طلاها پا به خانه مقتول گذاشته است.

این در حالی بود که کارآگاهان جنایی از داخل آشپزخانه، لکه‌های خونی یافتند که احتمال دادند این لکه‌های خون متعلق به عامل جنایت باشد. بنابراین لکه‌های خون برای آزمایش دی‌ان‌ای در اختیار کارشناسان آزمایش جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس از همسایه‌ها نیز آغاز شد. آنها گفتند یک زن علاوه بر فرزندان مقتول برای سرکشی و نظافت خانه وی به این آپارتمان می‌آمده است. مقتول با کسی اختلاف و درگیری نداشته که منجر به انتقام گرفتن از وی شود.

ماموران برای رازگشایی از مرگ این زن سالخورده فرزندان او را یک به یک به اداره جنایی پلیس آگاهی استان البرز فراخواندند. هر کدام از آنها می‌گفتند مادرشان با کسی اختلاف نداشته و نمی‌دانند چه کسی او را کشته است. در میان فرزندان مقتول ماموران به یکی از پسران او که مردی 45 ساله بود، ظنین شدند.

این مرد که دستش زخمی شده بود به ماموران گفت: از مرگ مادرم خیلی ناراحتم و نمی‌دانم چه کسی او را کشته است. مادرم ارتباط خوبی با فرزندانش، اقوام و همسایه و حتی افراد غریبه داشت. نمی‌دانم چه کسی این کار را کرده است. دستم هنگامی که در حال تعمیر خودروی پرایدم در خیابان بودم زخمی شده است.

ماموران که به اظهارات ضد و نقیض پسر مقتول و جراحت دستش مشکوک شده بودند، از او نمونه خون گرفتند که با گذشت چهار ماه از این جنایت روزهای پایانی هفته گذشته پاسخ آزمایش دی‌ان‌ای نشان می‌داد لکه‌های خون کشف شده در صحنه قتل متعلق به پسر مقتول بوده است. همین موضوع کافی بود که پسر مقتول به اتهام قتل مادرش بازداشت شود.

اعتراف به جنایت

متهم با انتقال به اداره جنایی پلیس آگاهی استان البرز بازجویی شد و دو روز پیش به قتل مادرش اعتراف کرد.

مرد میانسال به افسر بازجو گفت: من دچار مشکل مالی شده بودم. آن شب به خانه مادرم رفتم تا از او پول قرض کنم. با دیدن النگوهایش وسوسه شدم او را به قتل برسانم و طلاهایش را سرقت کنم. زمانی که مادرم وسایل پذیرایی از مرا به اتاق آورد. به آشپزخانه رفتم و کارد را از آنجا برداشتم و به آرامی از پشت سر به مادرم حمله کردم و با ضربه‌های چاقو او را از پای درآوردم. هنگام زدن ضربه‌ها دستم نیز زخمی شد.

وی افزود: بعد از قتل، دستم و چاقوی خون‌آلود را شستم و بعد بالای سر جسد مادرم رفتم. النگوهای طلایش را درآوردم و بی‌آن‌که همسایه‌ها متوجه شوند، فرار کردم. بعد در تماس با دیگر اعضای خانواده وانمود کردم به خانه مادرمان زنگ می‌زنم اما او پاسخ نمی‌دهد و نگران هستم.

متهم به مادرکشی گفت: چند روز بعد طلاهای مادرم را فروختم و بدهی‌هایم را پرداخت کردم. در این مدت خیلی عذاب می‌کشیدم. می‌خواستم خود را تسلیم کنم و از بار گناهی که تحمل می‌کردم رها شوم که ترس مانع می‌شد.

متهم دیروز صحنه جنایت را بازسازی کرد و با دستور قاضی یوسف رضایی، بازپرس جنایی کرج روانه زندان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

 

 

کدخبر: 225841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟