به گزارش رکنا، دوم خرداد 94 مرد 60 ساله ای به نام مجید که دو ماه قبل از همسرش زهره جدا شده بود مقابل در خانه وی در خیابان تهرانپارس رفت و به محض روبه رو شدن با همسر سابقش وی را با ضربه های چماق به سرش زخمی کرد. زن میانسال به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. یک روز از این ماجرا نگذشته بود که مجید در خانه اش در خیابان دماوند خودش را حلق آویز کرد. پانزده روز بعد زهره نیز روی تخت بیمارستان جان سپرد و پرونده جنایت خانوادگی بسته شد.

صبح روز چهارشنبه 19 آبانماه دو پسر و یک دختر قربانی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و گفتند چون پدرمان دست به این جنایت زده و خودش را کشته است تقاضا داریم تا دیه مادرمان از صندوق بیت المال پرداخت شود.

پسر بزرگ قربانی گفت: من و برادرم کارمند هستیم اما خواهرمان دانشجو است. چون پدرمان همسر دوم داشت حالا دو سوم حقوق پدرمان به همسر دوم او پرداخت می شود و خواهرمان مبلغ کمی از حقوق بازنشستگی را دریافت می کند و به سختی زندگی اش را می گذراند. خودرو ال 90 پدرمان هم در عوض مهریه همسر دوم پدرمان توقیف شده و حالا پدرمان مالی ندارد که بتوانیم دیه مادرمان را از آن دریافت کنیم . چون خون مادرمان به ناحق ریخته شده است می خواهیم تا دیه او از بیت امال پرداخت شود.

بنا به این گزارش، در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

در دومین پرونده ای که دیروز در دادگاه کیفری یک استان تهران تحت رسیدگی قرار گرفت فرزندان یک راننده کامیون که بیست و ششم آذر 90 پشت فرمان خودرواش مورد حمله یک مرد موتور سوار قرارگرفته و یکم دی ماه روی تخت بیمارستان جان سپرده بود در دادگاه حاضر شدند و خواستار دریافت دیه از بیت االمال شدند. بعد از مرگ راننده کامیون پلیس به تحقیق پرداخته و شاهد جنایت گفته بود: من سوار ماشینم در حال عبور بودم که راننده یک کامیون را که بار پالت همراه داشت دیدم . راننده یکباره به سمت جاده قدیم کرج پیچید و چون یک موتورسوار کنار جاده ایستاده بود یکباره از ترسش به زمین افتاد. مرد موتور سوار از روی زمین بلند شد و به راننده کامیون ناسزا گفت.او سنگی را از روی زمین برداشت و به سمت راننده کامیون پرتاب کرد. همان موقع کامیون به سرعتش اضافه کرد و در حالی که لاستیک سمت راست ان ترکیده بود به داخل کانال آب افتاد. من خودم را به کامیون رسیدم و دیدم سنگ با سر راننده میانسال برخورد کرده و او بیهوش شده است. همان موقع مرد موتور سوار به سرعت گریخت.

به دنبال اطلاعاتی که این شاهد به پلیس داد تلاش برای ردیابی مرد موتور سوار اغاز شد اما با گذشت 5سال از این ماجرا پلیس به نتیجه مطلوب نرسید و ردی از عامل جنایت به دست نیامد. به همین خاطر و با بی نتیجه ماندن تحقیقات پلیس فرزندان مرد کامیون دار دیروز درخواست دیه پدرشان از بیت المال را مطرح کردند.

قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده حکم به پرداخت دیه از صندوق بیت المال صادر کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 229507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟