بازیگرانی که بدون دوربین 500 میلیون تومان به جیب زدند!+این 4 مرد را می شناسید + عکس

یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به ماموران گفت افرادی با عنوان فروش یک خودرو سواری به شرط سلامت خودرو ، اقدام به کلاهبرداری از وی کرده اند.

شاکی پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش جهت خرید یک دستگاه خودرو سواری، ازطریق آگهی روزنامه با یک شماره تماس درج شده در قسمت نیازمندی ها – بخش فروش خودرو تماس گرفتم. به نظر می رسید فروشنده خودرو قیمتی مناسب را برای فروش خودرو اعلام کرده بود. بلافاصله با شماره تماس فروشنده تماس گرفتم . فروشنده مدعی بود که خودرو از لحاط بدنه و موتوری فاقد هرگونه مشکل فنی و یا سابقه تصادف است و صرفا به دلیل نیاز مالی قصد فروش آن را دارد. نهایتا پس از توافق اولیه بر سر قیمت خودرو ، با یکدیگر جهت بازدید خودرو در منطقه یافت آباد قرار گذاشتیم.

شاکی به کارآگاهان گفت: در محل قرار ملاقات پیش بینی شده در کنار خیابان واقع در منطقه یافت آباد، مردی حدودا 50 ساله با یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 در محل قرار حاضر شد. این شخص مدعی شد که خودروی فروشی کاملا سالم است و آن را به تازگی ز کارخانه خریداری کرده و هیچ گونه نقص فنی و یا بدنه ندارد. در همین زمان چند غریبه با مداخله در امر فروش خودرو، به فروشنده پیشنهاد دادند تا خودرو را به قیمتی بالاتر از او خریداری کنند و زمانی که از سوی خریدار به آنها اعلام شد که وی با بنده جهت فروش خودرو به توافق رسیده به سراغ من آمده و پیشنهاد دادند که در ازای دریافت مبلغی از سوی آنها، بنده از خرید خودرو منصرف شده تا آنها بتوانند خودرو را خریداری کنند.

شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با توجه به اصرار این افراد جهت خرید خودرو و به تصور اینکه در حال از دست دادن فرصت خرید یک دستگاه خودرو سواری صفر آن هم با قیمتی بسیار مناسب هستم، بلافاصله از فروشنده درخواست کردم تا فروش خودرو را قطعی کند و حتی برای اینکار از وی خواستم تا به یک دفاتر رسمی در همان نزدیکی رفته تا قرارداد تنظیم فروش خودرو سریعا تنظیم و پول خودرو را نقدا به وی پرداخت شود. من همراه فروشنده به یکی از دفاتر اسناد رسمی در همان منطقه یافت آباد رفتیم ، اسناد مالکیت خودرو به نام من منتقل و پول خودرو نیز نقدا به فروشنده پرداخت شد.

شاکی در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به کارآگاهان گفت: پس از گذشت چند روز از زمان خرید خودرو، با مراجعه به محل کار یکی از دوستان خود در یک مغازه تعمیرات خودرو ، ایشان در همان برررسی اولیه اعلام کرد که خودرو کاملا تصادفی بوده و به احتمال بسیار زیاد دارای سابقه واژگونی است. با فروشنده تماس گرفتم اما در کمال تعجب ایشان زیر بار نرفت و عنوان داشت که خودرو را پس از دیدن من و برابر اسناد رسمی و دولتی به من فروخت و پس از آن نیز دیگر تماس هایم را جواب نداد.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی شیوه و شگرد کلاهبرداری اطلاع پیدا کردند که متهمان پرونده از مدتی پیش با درج آگهی فروش خودروهای مختلف به ویژه "پراید" ، "ال 90 " و "پژو" درقسمت نیازمندی های روزنامه اقدام به فروش خودروهای کاملا تصادفی در پوشش خودروهای صفر کرده اند. در ادامه و با بررسی پرونده های مشابه، کارآگاهان با شناسایی ده ها شاکی و بررسی اظهارات آنها اطمینان پیدا کردند که تمامی این مالباختگان توسط یک گروه از کلاهبرداران مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

با بهره گیری از اقدامات پلیسی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی یک گاراژ استیجاری در منطقه "مرتضی گرد" شدند که در آن ، یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری به نام های بهروز 48 ساله همراه برادرش، پرویز 40 ساله و یکی دیگر از بستگان خود به نام روح الله 54 ساله (دایی بهروز و پرویز ) اقدام به نوسازی خودروهای تصادفی و در ادامه فروش آنها با عنوان خودروهای صفر از طریق آگهی روزنامه های کثیرالانتشار کرده بود.

در ادامه رسیدگی به پرونده ، با اطمینان از حضور متهمان در داخل گاراژ هر سه آنها دستگیر و به پایگاه پلیس آگاهی منتقل شدند کردند . متهمان پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی صراحتا به ده ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف و دیگر عضو گروهشان به نام آرمان 24 ساله را نیز معرفی کردند که آرمان نیز پس از چند روز از زمان دستگیری دیگر متهمان دستگیر و به مشارکت در کلاهبرداری و همدستی با دیگر متهمان اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به ارزش مالی پرونده عنوان داشت: با دعوت از  ده ها شاکی و شناسایی متهمان از سوی مالباختگان، ارزش مالی پرونده تا به این مرحله از رسیدگی به بیش از 500 میلیون تومان برآورد می شود.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب با جرایم مرتبط با کلاهبرداری و شناسایی ده ها شاکی تا به این مرحله از رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان به ویژه شناسایی سایر مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است. از کلیه کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

وحشتناک ترین انتقام از شوهر در اتاق خواب

آزار و اذیت دختر 13 ساله داخل هواپیما مسافربری+ عکس

2 جوان، ساناز دختر آبادانی را با پراید به محل خلوتی بردند و ... +فیلم از تبهکاری این 2 متهم

اقدام زشت با 170 دختر به بهانه استخدام یا ازدواج / پلیس فتای کردستان این مرد را دستگیر کرد

سرنوشت وحشتناک 5 زن و دختر زیبا که درخانه مرد 67 ساله تن فروشی می کردند +عکس مرد کثیف و خانه اش

دار زدن پسر بتچه توسط کارمند مهدکودک +عکس

اقدام زشت و کثیف پزشک با زن جوان در مطب / این زن شکایت خود را به گوش دادستان رساند

کتک خوردن قهرمان بوکس از 4 زن+فیلم و عکس

 

روناک یونسی و همسرش در یک رستوران کانادایی +عکس

بازیگر معروف ایرانی: من سینما را نمی خواهم، سینما است که من را می خواهد.+عکس

آقای بازیگر برای دستگیری بن لادن به پاکستان رفت+ عکس

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

 

 

 

 

کدخبر: 230521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟