به گزارش رکنا، اوایل دی ماه 81 ماموران گشت کلانتری درجاده قدیم کرج به خودروی پارک شده ای در کنار بزرگراه مشکوک شدند و زمانیکه به یک قدمی خودرو رسیدند با راننده میانسالی روبرو شدند که هدف گلوله قرار گرفته بود و خون زیادی از او رفته بود.

در این مرحله ماموران مرد میانسال را به بیمارستان منتقل کردند اما پس از چند ساعت راننده پراید که کریم نام داشت به کام مرگ فرو رفت.

تجسس های پلیسی برای دستگیری عاملان این جنایت مسلحانه کلید زده شد تا اینکه برادر کریم با حضور در اداره پلیس سرنخی بزرگی را در اختیار ماموران قرار داد.

این مرد به ماموران گفت: برادرم تا ساعت 12 ظهر با من بود و پس از آن سوار بر خودروی پرایدش به کارخانه کارتن سازی اش در منطقه قلعه خسن خان رفت و از او شنیده بودم که با اردلان و شهرام قرار ملاقات دارد و چون مدتی بود با اردلان اختلاف مالی داشت احتمال می دهم که قتل از سوی اردلان صورت گرفته باشد.

ردیابی های پلیسی برای دستگیری شهرام و اردلان ادامه داشت تا اینکه شهرام جلوی در خانه اش دستگیر شد و درتحقیقات پلیسی گفت: اردلان و کریم مدتی بود با هم اختلاف حساب داشتند و روز حادثه با اردلان به کارخانه رفتیم و با کریم درباره حل مشکلاتشان صحبت کردیم.

وی افزود: پس از مدتی اردلان سوار بر خودروی کریم شد و من هم سوار بر خودروی خودم به دنبال آنها به سمت تهران حرکت کردیم که ناگهان کریم در کنار جاده خودرویش را متوقف کرد که پس از آن اردلان با چهره ای آشفته و هراسان از خودروی کریم پیاده شد و به سمت من دوید.

شهرام گفت: وقتی اردلان سوار بر خودرویم شد از به قتل رساندن کریم حرف زد و از من خواست تا به یکی از شهرهای شمال غرب کشور برویم که من 2 روز همراه او بودم و سپس تنهایی به تهران بازگشتم.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت که خانواده کریم با مراجعه به پلیس ادعا کردند که اردلان با آنها تماس گرفته و به خاطر کشتن کریم از آنها حلالیت طلبیده است.

در ادامه ماموران با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند روز 11 دی ماه اردلان را دستگیر کنند و وی به تیم پلیسی گفت: نزدیک به یکسال بود که با کریم اختلاف حساب داشتم و کریم در این مدت بارها پشت سر من حرف زده بود تا اینکه روز حادثه وقتی سوار بر خودرویش شده بودم تا موضوع را حل کنیم با هم درگیری لفظی پیدا کردیم که کریم شروع به فحاشی کرد که من از شدت عصبانیت اسلحه ام را بیرون کشیدم و به سمتش تیراندازی کردم.

با اعترافات عامل جنایت مسلحانه وی از سوی شعبه 1154 دادگاه عمومی تهران به قصاص نفس – اعدام - محکوم شد و 2 بار برای اجرای حکم تا چوبه دار پیش رفت که با تلاش شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران از اولیای دم مهلت گرفته شد تا اینکه صبح امروز خانواده کریم با حضور در دادسرای امور جنایی رضایت خود را برای بخشیدن شدن قاتل اعلام کردند.

بنا به این گزارش، اردلان پس از 14 سال زندان و در حالیکه 2 بار تا پای چوبه دار رفته بود بدون هیچ چشم داشت و شرطی از قصاص نفس – اعدام – نجات پیدا کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 230815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟