فیلم واقعی از لحظه آزاد سازی گروگان در نیمه شب+ تصاویر عملیات پلیس آگاهی تهران
حجم ویدیو: 18.14M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

به گزارش رکنا، 7 مرداد ماه امسال زنی افغان با مراجعه به کلانتری 113 مولوی ادعا کرد که همسرش صبح زود برای رفتن به محل کارش در یک آشپزخانه در خیابان مرزداران از خانه خارج شده اما هرچه به او زنگ می زند شوهرش "صمد" جوابی نمی دهد و نگرانش است.

بدین ترتیب تیمی ازماموران تیمی از ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس سهرابی از شعبه نهم دادسرای امور جنایی برای ردیابی مرد ناپدید شده وارد عمل شدند.

تجسس های پلیسی ادامه داشت که روز 8 مرداد ماه زن افغان با مراجعه به اداره پلیس از ربوده شدن شوهرش خبر داد و گفت: آدم رباها خواستار پول برای رهایی "صمد" شده اند.

زن نگران در این مرحله به ماموران گفت: مرد گروگانگیر با گوشی "صمد" به من زنگ زد و ابتدا فکر کردم همسرم است اما مرد غریبه ای پشت تلفن بود که ادعا کرد صمد در اسارتگاه آنها است و باید برای رهایی اش 200 میلیون تومان پرداخت کنم.

کارآگاهان در این مرحله به تحقیقات میدانی از اطرافیان و آشنایان "صمد" و خانواده اش پرداختند که در این مرحله مشخص شد "حسین" 25 ساله که اهل کشور افغانستان است از چندی پیش با صمد اختلاف پیدا کرده است و از همان روز ربوده شدن مرد افغان، وی نیز ناپدید شده است.

تیم پلیسی با اقدامات فنی و پلیسی پس از 18 روز موفق به شناسایی مخفیگاه آدم رباها در منطقه اسلامشهر شدند و ساعت 3 بامداد 25 مردادماه عملیات رهایی گروگان آغاز شد که ماموران با شلیک و هدف قرار دادن یکی از آدم رباها از ناحیه پا وی را زمینگیر کرده و برای دستگیری دیگر اعضای باند وارد باغ شدند و 3 آدم ربای دیگر نیز که در حال استراحت بودند دستگیر شدند.

در ادامه "صمد" که با زنجیر دست وپاهایش را بسته شده بود و با چشمانی بسته در یک اتاقک زندانی کرده بودند نجات پیدا کرد.

12344444-09

حسین 26 ساله و همدستانش در همان اعترافات ابتدایی لب به سخن باز کردند و یکی از متهمان گفت: 2 تن از اعضای گروه در پوشش پلیس به سراغ صمد رفته و وی را سوار بر خودرویمان کردیم و سپس با بیهوش کردنش او را به باغ بردیم و منتظر 200 میلیون تومان پول بودیم که دستکیر شدیم.

بنا به این گزارش، بازپرس سهرابی پس از اعترافات متهمان برای 3 تن از آنها اتهام آدم ربایی و نفر 4 اتهام معاونت در آدم ربایی را صادر کرد و با صدور کیفرخواست، متهمان برای حکم نهایی به دادگاه کیفری استان تهران معرفی شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 230817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟