شامگاه هجدهم مرداد امسال دو دختر جوان داخل استخر خانه‌ای در شمال تهران فوت شدند. ماموران به تحقیق از سرایدار پرداختند که معلوم شد دو دختر جوان مهمان یکی از ساکنان بوده‌اند که مرگ آنها در استخر رقم خورده است. والدین دختران فوت شده با حضور در دادسرای جنایی تهران، به خاطر مرگ دخترانشان شکایت کردند.

تحقیقات اولیه آتش‌نشانان در بازدید از محل نشان می‌داد، استخر در طبقه منفی یک ساختمان بوده و 30 متر مساحت و 190 سانتی‌متر عمق داشته است و دختران 20 و 24 ساله، احتمالا براثر برق‌گرفتگی فوت شده‌اند.

علت مرگ

پزشکی قانونی هم اعلام کرد، مرگ این دو دختر به علت نارسایی تنفسی همراه با ایست قلبی است که می‌تواند براثر شوک ناشی از برق باشد. بنابراین کارشناس حوادث Accidents ناشی از کار برای بازدید از محل در آنجا حاضر شد و نظر داد که چراغ روشنایی از جایش درآمده و عایق سیم‌های آن در تابلوی موجود در موتورخانه استخر سوخته است. کاسه استخر هم فاقد روشنایی و اجزای فلزی و اتصالات لوله‌های استخر با هم مرتبط نبوده است. بنابراین نبود اجرای صحیح سیستم اتصال به زمین در موتورخانه استخر و تست نکردن سالانه آن، می‌تواند منجر به برق‌گرفتگی یا برق‌گزیدگی شود. حتی برق‌گزیدگی با ولتاژ کم هم می‌تواند منجر به دام افتادن افراد در آب و خفگی در آب شود. اما بدرستی مشخص نبود آنها دچار برق‌گرفتگی شده‌اند یا این که مرگشان براثر خفگی در آب بوده است.

دعوت به استخر

چند روز پیش خواهر یکی از دختران فوت شده به عنوان مطلع در شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران حاضر شد و به دادیار نسرین مرادی گفت: من چند هفته قبل از حادثه Incident با زنی جوان آشنا شدم. او روز حادثه چند نفر از دوستانش را برای استفاده از استخر، به این خانه دعوت کرد. او با یکی از ساکنان ساختمان که مرد جوانی بود، آشنایی داشت. کسی به استخر نرفت و تنها خواهرم و دوستش رفتند. عصر تلفن خواهرم جواب نمی‌داد، به خانه مورد نظر رفتم و با مرد مستاجر به سمت استخر رفتیم. در ورودی قفل بود. نگهبان آن را بازکرد و با اجسادشان در داخل استخر رو‌به‌رو شدیم. برق کنتور که قطع شد، آنها را بیرون آوردیم. همچنین ساکن ساختمان که مطلع دیگر در این پرونده بود، به دادیار پرونده گفت: دختران مهمان من بودند و نمی‌دانستم چنین حادثه‌ای برای آن دو رخ داده و زمانی که به خانه آمدم، متوجه مرگشان شدم.

قصور مالک

در حال حاضر مالک ساختمان به دلیل این‌که نکات ایمنی را در نصب و راه‌اندازی استخر رعایت نکرده، در مرگ آن دو به عنوان قتل Murder غیرعمد مقصر شناخته و برای وی قرار قانونی صادر شد. بنابراین با دستور دادیار پرونده قرار شد علت دقیق مرگ این دو دختر جوان از سوی کمیسیون پزشکی قانونی بررسی شود .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 232236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟