صبح بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه امسال خانمی جوان با مراجعه به دادسرا و از مردی ۴٠ساله که از چندی پیش او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌بود، شکایت کرد.

پرونده جهت انجام تحقیقات اولیه به پلیس فتا ارسال و پس از جمع آوری ادله الکترونیکی موجود در فضای مجازی به دادسرا ارسال و با دستور جاویدنیا معاون دادستان در امور فضای مجازی و سرپرست ناحیه ۲ دادسرای مشهد در اختیار قاضی مهدی حقدادی، دادیار شعبه ۲۳۳ ویژه جرایم رایانه ای دادسرای مشهد قرار گرفت.

شاکی در اظهارات خود به قاضی حقدادی گفت: در شبکه مجازی با مردی که خود را مقیم کشور آمریکا معرفی کرده‌ و به‌تازگی به کشور آمده‌بود و در مشهد ساکن بود آشنا شدم. آشنایی ما بالا ‌گرفت و یک دل نه، صد دل عاشق و شیفته یکدیگر شدیم. کامران ادعا می‌کرد به دنبال همسر ایرانی می‌گردد و می‌خواهد با یک دختر مشهدی ازدواج کند. او با این وعده مرا خام حرف‌هایش کرد تا اینکه آن روز کذایی فرارسید. من به خانه او دعوت شدم. بعد از ورود به خانه‌اش مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و از این اقدام شوم خود توسط دوربینی که از قبل تنظیم کرده‌بود فیلم گرفت. بعد از آن ماجرا، دیگر عروسک دست کامران شده‌بودم. او به هر بهانه‌ای مرا تهدید می‌کرد که اگر به درخواستش تن ندهم، فیلم‌ها و عکس‌هایم را در فضای مجازی منتشر می‌کند و بی‌آبرویم خواهدکرد.

این خانم جوان ادامه داد: دیگر تحمل این شرایط را نداشتم و از وضعیت موجود خسته شده‌بودم. چند مرتبه فکر خودکشی به سرم زد، اما جرئت این کار را نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم برای شکایت از کامران اقدام کنم.

پس از تکمیل اظهارات شاکی، دستورهای لازم برای دستگیری متهم اصلی این پرونده از سوی قاضی حقدادی صادر شد و تیمی از کارشناسان پلیس فتا به همراه پلیس آگاهی مسئول رسیدگی این پرونده گردید.

ماموران با انجام ردزنی‌های میدانی، محل سکونت متهم را در منطقه فرامرز عباسی شناسایی کردند و وارد عمل شدند. متهم که از حضور پلیس اطلاع پیدا کرده‌بود، برای اینکه دست ماموران به او نرسد، ضمن ممانعت از بازکردن در خانه‌اش، هر اقدامی انجام داد تا شاید از دستگیری‌اش جلوگیری شود، اما تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده با اخذ مجوز ورود به خانه از سوی مقام قضایی، به محل موردنظر ورود پیدا کردند و این فرد را دستگیر کردند.

متهم که مردی حدودا ۴٠ساله است، پس از دستگیری، روانه دادسرا شد و در مقابل قاضی حقدادی قرار گرفت و ضمن انکار ضبط فیلم و گرفتن عکس و تهدید شاکی، ادعا کرد شاکی خود اقدام به گرفتن فیلم کرده‌است.

ادعاهای متهم اصلی این پرونده در حالی مطرح شد که کارشناسان پلیس فتا با بررسی سیستم رایانه‌ای و مخابراتی این فرد، به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او طی چند مرحله شاکی را مورد آزار و اذیت قرار داده و از این اقدام شوم خود فیلم‌برداری کرده‌است. علاوه‌بر این، متهم تعدادی عکس از شاکی گرفته‌بود که این مستندات همگی در سیستم رایانه او وجود داشت.

متهم اصلی این پرونده که با کشف مستندات دیجیتالی دستش رو شده‌بود، راهی جز بیان حقیقت ندید و ضمن اعتراف به بزه انتسابی‌اش، پرده از راز این اقدام شوم خود برداشت.

دادیار شعبه٢٣٣ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد  گفت: متهم اصلی این پرونده ١٢سال در کشور آمریکا زندگی کرده و ابتدای سال جاری به کشور آمده و در مشهد ساکن شده‌است. این فرد از خانواده‌ای برخوردار است و به‌تنهایی در خانه‌ای مسکونی واقع در منطقه فرامرز عباسی زندگی می‌کرده که ماموران پلیس در بازرسی از خانه او، مقادیری مشروبات الکلی، تعدادی اسلحه شکاری، تجهیزات ماهواره، دوربین ضبط فیلم، تجهیزات جنسی ممنوعه و پنج هارددیسک حاوی ٧١هزار و ٢۶۴فیلم غیراخلاقی کشف کردند.

قاضی مهدی حقدادی به آخرین جزئیات این پرونده اشاره کرد و افزود: روز گذشته این پرونده برای رای نهایی به دادگاه ارسال و متهم اصلی این پرونده با صدور قرار تامین متناسب ضمن ممنوع الخروج شدن از کشور تا روز تعیین تکلیف و صدور حکم نهایی از سوی دادگاه به صورت موقت آزاد شد.

مهدی قرآنی

 

 

کدخبر: 233604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟